حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) یک نابغه عالمه فاضله است

۱۴۰۲/۰۳/۰۶ ۱۰:۰۹:۳۷

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر کسی فرزند اولش دختر باشد به شدت تحت‌تأثیر برکات الهی قرار خواهد گرفت، گفت: در روایتی زیبا فرموده‌اند دختر موجب نشاط و زیبایی خانواده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در اجتماع بزرگ دختران دانشجوی دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم که در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به فضیلت‌های دختر بودن در روایات اظهار کرد: رسول خدا در میان اصحاب خود فرمودند هر کس سه دختر را بزرگ کند خداوند بهشت را بر او واجب خواهد کرد، یکی از اصحاب گفت اگر دو دختر باشد چه؟ رسول خدا فرمودند خدا بهشت را بر او هم واجب خواهد کرد و فرد دیگری پرسید اگر یک دختر داشته باشد چه؟ پیامبر(ص) فرمودند خدا او را هم به بهشت خواهد برد.

وی با بیان اینکه در روایت آمده است که هر کسی دختر خود را با هدیه‌ای خوشحال کند خدا روز قیامت او را خوشحال خواهد کرد، افزود: پدر اگر میوه یا هدایایی را به خانه آورد اول باید به دختر خود بدهد و بعد به پسر بدهد و در روایت آمده است که اگر خدا به فردی پسر بدهد مانند بقیه نعمت‌ها باید حساب پس دهد ولی اگر دختر بدهد به عنوان حسنه محسوب می‌شود و برای او ثواب و پاداش می‌نویسد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر کسی فرزند اولش دختر باشد به شدت تحت‌تأثیر برکات الهی قرار خواهد گرفت، گفت: در روایتی زیبا فرموده‌اند دختر موجب نشاط و زیبایی خانواده است و در این روایت به قدری از فضایل دختر داشتن گفته است که گویی اگر خانه‌ای دختر نداشته باشد زیبایی ندارد.

وی با اشاره به داستان حضرت مریم در قرآن کریم که مادرش قبل از تولد او را وقف خدمت به خانه خدا کرد، گفت: وقتی بچه به دنیا آمد دید دختر است؛ بنابراین رو به خدا کرد و گفت خدایا این فرزند دختر است و دختر مانند پسر نیست ولی خدا کاری کرد تا ریشه این تفکر را بسوزاند و آن دختر حضرت مریم شد که در معبد خدمت کرد و خداوند فرزندی به او داد که بیش از ۲ هزار سال است که میلیاردها انسان مرید این دختر و فرزند او هستند.

پناهیان با بیان اینکه چون کسی کفو حضرت مریم نبود ایشان ازدواج نکردند، افزود: خداوند در قرآن کریم وقتی می‌خواهد مادری را مثال بزند که با دعای او فرزندش به درجات عالی رسید مادری را مثال می‌زند که فرزندش دختر بود.

وی با بیان اینکه نسبت به حضرت معصومه سلام الله علیها هم تحلیل اهل معرفت این است که کسی در شأن ایشان نبود که ازدواج نکردند، افزود: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به این خاطر مورد احترام علمای بزرگ هستند که یک نابغه عالمه فاضله است و در نه سالگی سؤالات فقهی افرادی که به پدر ایشان مراجعه می کردند را جواب می‌دادند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برخی می‌گویند اسلام با درس خواندن و علم آموزی دختران موافق نیست، ابراز کرد: اولین ویژگی که از حضرت معصومه سلام الله علیها نقل می‌شود عالم بودن ایشان است و این نشان دهنده موازین دینی ما است و در چنین جامعه‌ای که حضرت معصومه سلام الله علیها را دارد دخترانش باید اهل دانش باشند.

وی افزود: دختران باید انتظارشان را از خودشان بالا ببرند زیرا الگویی مانند حضرت معصومه سلام الله علیها را دارند و کسی که این بانوی با فضیلت را الگوی خود قرار دهد الگوی او زنان ضعیف و مستضعف غربی نخواهند شد.

پناهیان با بیان اینکه گذشته ایران از آن زنان بوده، اکنون ایران هم از آن زنان است و آینده ایران هم از آن زنان خواهد بود، گفت: همین ویژگی است که پدر آمریکا را در آورده است؛ همه رزمندگان سلحشور ایران مدیون مادران‌شان هستند و کل انقلاب اسلامی مدیون زنان است.

وی با بیان این که فرهنگ غرب می‌خواهد امتیازات زنان ما را از آنها بگیرد و وقتی زنان جامعه را ضعیف کنند تمام جامعه برده خواهند شد، افزود: وقتی بتوانند زنان جامعه را ترسو و درگیر با رقابت‌های اضافی و به دنبال جلب نظر مردان به بار آورند این جامعه مردانش هم ضعیف می‌شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رابطه بین زن و مرد حساس است و حجاب جلوه مدیریت رابطه میان زن و مرد است، خاطرنشان کرد: حجاب مظهر قدرت زن است زیرا در این رابطه مردان نمی توانند خودشان، چشمشان و احساسشان را مدیریت کنند و از طرف دیگر حجاب مظهر مهربانی زن است زیرا وقتی زن حجاب دارد با همجنس های خود مهربانانه رفتار می کند با آنها رقابت نمی کند.


ارسال نظر