گفتگوی مسئولان آستان‌های مقدس عباسی و رضوی برای توسعه همکاری‌های فرهنگی

۱۴۰۲/۱۲/۰۹ ۰۷:۵۱:۲۶

هیئتی از آستان مقدس عباسی در جریان زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) با مسئولان آستان قدس رضوی به منظور تقویت راه‌های همکاری مشترک فرهنگی گفتگو کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، هیئتی از آستان عباسی به نمایندگی «سید جواد الحسناوی» عضو شورای مدیریت آستان عباسی و «سید صلاح السراج» مدیر مرکز تصویربرداری و فهرست نویسی نسخ خطی آستان عباسی، حرم امام رضا (ع) را زیارت کرده و با مسئولان آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو کردند.

الحسناوی درباره این دیدار گفت: هیئت آستان عباسی که به ایران سفر کرده است، امروز ضمن زیارت حرم امام رضا(ع)، با حجت الاسلام مصطفی فقیه، نماینده تولیت آستان قدس رضوی دیدار و در زمینه ایجاد پل‌های ارتباطی و افزایش ارتباط بین دو آستان مقدس عباسی و رضوی و راه‌های تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه‌های فرهنگی، فکری و خدماتی گفت‌وگو کرد.

وی افزود: همچنین در خصوص ارائه تسهیلات جهت برپایی موکب آستان قدس رضوی در محوطه حرم حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) در ایام زیارت اربعین و ارائه خدمات مورد نیاز موکب برای خدمت رسانی به زائران بحث و تبادل نظر شد.

حجت الاسلام فقیه نیز از طرح‌های صنعتی، کشاورزی، آموزشی، فکری و حامی اقتصاد کشور و همچنین خدمات ارائه شده به زائرین کربلا در طول سال تقدیر و تشکر کرد.

همچنین در این دیدار، مصحف شریف منسوب به علی بن هلال بغدادی، معروف به ابن بواب یکی از بزرگترین خوشنویسان جهان اسلام توسط نمایندگان آستان مقدس عباسی به حرم امام رضا (ع) اهدا شد.

ارسال نظر