تشریح تازه‌ترین تحولات پروژه صحن حضرت ام البنین (سلام الله علیها)

۱۴۰۲/۱۲/۲۶ ۱۱:۲۳:۲۰

آستان قدس عباسی آخرین تحولات مرتبط با اجرای پروژه صحن حضرت ام البنین (سلام الله علیها) در جوار حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از الکفیل،آستان قدس عباسی آخرین تحولات مرتبط با اجرای پروژه صحن حضرت ام البنین (سلام الله علیها) در جوار حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) را اعلام کرد.

بخش پروژه‌های مهندسی وابسته به آستان قدس بر این پروژه نظارت دارد و شرکت عراقی (ارض القدس) با تامین مالی دیوان اوقاف شیعیان آن را اجرا می‌کند.

در همین راستا، ضیاء الصائغ، رئیس این بخش گفت: اجرای پروژه صحن حضرت ام البنین (س) با روند سریعی پیش می‌رود. مساحت کلی این پروژه ۲۲ هزار متر مربع است. ۱۰ هزار متر مربع سرداب و حدود ۱۲ هزار متر مربع سطح این سرداب است که با محوطه اطراف آستان قدس مرتبط است.

وی گفت: با توجه به بزرگی حجم پروژه فعالیت آن به سه مرحله تقسیم شده است. پرسنل این بخش مرحله اول را آغاز کردند که شامل حفاری برای اجرای فوندانسیون بعد از کارگذاشتن بتن‌های سیمانی در اطراف کل پروژه بود. پس از آن، دیوارهای خارجی تکمیل و با مواد عایق رطوبت و ایزوگام و سایر مصالح پوشانده شد.

وی ادامه داد: پرسنل این بخش تجهیز و آماده سازی بخش اول و دوم را آغاز کردند و فونداسیون، دیوارها، پشت بام و سنگفرش را بتن ریزی کردند.

وی عنوان داشت: این بخش حدود ۵۰ درصد از فوندانسیون را تکمیل و حفاری بخش سوم و آخر پروژه را آغاز کرد. در حال حاضر فعالیت بر روی مقاوم سازی دیوارها و پوشاندن آنها با مواد عایق رطوبت در حال انجام است و طبق داده‌ها پروژه در زمان مشخص تکمیل خواهد شد.

ارسال نظر