بهشت بچه ها در نجف اشرف افتتاح شد/فضایی تفریحی و آموزشی برای کودکان زائر در آستان مقدس علوی

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ ۱۲:۵۶:۵۳

با تلاش خادمان مرکز فرهنگی المحسن (ع) وابسته به آستان علوی یک فضای تفریحی و آموزشی برای فرزندان زائران حرم مطهر علوی و با عنوان (بهشت بچه ها) افتتاح شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از آستان مقدس علوی، با تلاش خادمان مرکز فرهنگی المحسن (ع) وابسته به آستان علوی یک فضای تفریحی و آموزشی برای فرزندان زائران حرم مطهر علوی و با عنوان (بهشت بچه ها) افتتاح شد. تولیت و اعضای شورای آستان علوی و جمعی از مسئولین و خادمان حرم مطهر در مراسم افتتاحیه حضور یافتند.

-هسته اولیه یک برنامه فرهنگی گسترده برای کودکان

یوسف الشیخ راضی تولیت آستان علوی در رابطه با افتتاح این مکان اظهار داشت: پروژه بهشت بچه ها هسته اولیه یک برنامه فرهنگی گسترده است که توسط مرکز فرهنگی المحسن (ع) در حال اجراست که امیدواریم با موفقیت به ثمر برسد.

تولیت آستان افزود: بهشت بچه ها در مسیر ورودی زائران حرم مطهر واقع است که 80% زائران حرم مطهر از شهرهای مختلف عراق از آنجا تردد می کنند و می توانند قبل از تشرف به زیارت فرزندان خود را برای تفریح و سرگرمی و آموزش مطالب مفید علمی و دینی به این مکان بسپارند.

-اولین مجموعه فرهنگی و تفریحی ویژه کودکان در عراق که شامل کتابخانه و تئاتر و سینما می باشد.

در ادامه فائق الشمّري مسئول بخش تبلیغات و از اعضای شورای آستان در رابطه با این مجموعه فرهنگی عنوان کرد: با توجه به امکانات موجود در مجموعه (بهشت بچه ها) از قبیل کتابخانه )با 1200 جلد کتاب ویژه کودکان) و صحنه نمایش تئاتر و نمایشهای عروسکی و پرده سینما میتوان گفت که این مکان در حد خود اولین مجموعه فرهنگی و تفریحی ویژه کودکان در سطح عراق به شمار می رود.

الشمری افزود: بخش سینمایی بهشت بچه ها برای تماشای فیلمهای آموزشی و انمیشین های هدفمند و فرهنگی و مذهبی بوده و به منظور ارتقای سطح فرهنگی و اطلاعات علمی و دینی کودکان در نظر گرفته شده است.

-موزه کوچک و بازی های فکری و مفرح بخش برای کودکان

در ادامه حیدر الکعبی از مسئولین مرکز فرهنگی المحسن به واحد اطلاع رسانی آستان گفت: مجموعه (بهشت بچه ها) شامل برنامه های تفریحی و آموزشی متنوع و گوناگونی است. در بخشی از این مجموعه یک موزه نمادین به منظور شرح (واقعه غدیر خم) و در بخشی دیگر کتابخانه ای به منظور نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان در نظر گرفته شده است. و در مکان دیگری از این مجموعه بازی های فکری و حرکتی و مفرح بخش متعددی مهیا شده است. و در فضای ویژه دیگری غرفه نقاشی برای کودکان علاقمند به هنر نقاشی در نظر گرفته شده است. و در فضای نمایشی کودکان زائر می توانند نمایشهای عروسکی را روی صحنه تئاتر تماشا کنند.

ارسال نظر