بزرگداشت سومین روز شهادت امام حسین (علیه السلام) از سوی هیات قنادیل السماء

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۰۹:۲۰:۵۴

این مراسم هر ساله سه روز بعد از عاشورا و بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء از حرم مطهرحضرت ابوالفضل العباس(ع) آغاز و به سوی حرم مطهرامام حسین(ع) ادامه پیدا می کند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از الکفیل،همزمان با سیزدهم ماه محرم و به منظور بزرگداشت یاد و خاطره سیزدهم محرم سال 61 هجری، سالروز تدفین پیکر مطهر شهدای کربلاء،هیات " قنادیل السماء" متشکل از خادمان حرم مطهر حضرت عباس (علیه السلام) با مشارکت تنی چند از کودکان با بر تن نمودن لباس های سفید و در دست گرفتن اسامی شهدای کربلا، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به عزاداری پرداختند.

این هیات، عزاداری خود را از باب القبله حرم مطهر حضرت عباس (علیه السلام) آغاز و وارد صحن مطهر حضرت عباس (علیه السلام) گردید. اعضای این هیات با در دست داشتن قرآن، از محوطه بین الحرمین عبور و وارد صحن مطهر حرم حضرت سید الشهداء (علیه السلام) شده و در آن صحن و سرای مطهر به عزاداری پرداخته و این فاجعه دردناک را به پیشگاه قطب دایره امکان حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه تسلیت گفتند.

اين دسته بزرگ به نام«موكب قناديل السماء» مي باشد كه خادمين عتبه حسيني اسامي 72 تن شهداي كربلا را با خود به همراه دارند. در جلوي اين دسته روي پارچه اي نوشته اند«اسماء شهداء معركه الطف كربلاء المقدسه» كه بدين معني است : نام هاي شهداي صحنه نبرد كربلاي مقدس ... افرادي نيز در اين دسته قرآن به همراه دارند كه نشانه آن است كه امام حسين (ع) و اهل بيتشان قرآن ناطق مي باشند.

ارسال نظر