صحن عقیله نمادی از توان و هنر مهندسان ایرانی است

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ ۰۹:۱۸:۴۷

"عقیل الطریحی"؛ استاندار کربلا در بازدید از پروژه احداث صحن عقیله در جوار حرم مطهر امام حسین (ع)، این طرح و نحوه اجرای آن را نمادی از توان و هنر معماران و مهندسان ایرانی ذکر کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج،عقیل الطریحی؛ استاندار کربلا در بازدید از پروژه احداث صحن عقیله در جوار حرم مطهر امام حسین (ع)، این طرح و نحوه اجرای آن را نمادی از توان و هنر معماران و مهندسان ایرانی ذکر کرد.

 در این بازدید که سید حامد موسوی؛ نماینده استان کربلا در پارلمان عراق و ابومرتضی؛ عضو ارشد شورای استان نیز حضور داشتند، مختصات و ویژگی های طرح به تفصیل تشریح شد.

استاندار کربلا نیز طی سخنانی احداث صحن عقیله را خدمت بزرگی به سیدالشهداء (علیه السلام) و زایرین آن حضرت توصیف کرده و از ستاد بازسازی عتبات بابت اجرای این طرح بزرگ تقدیر و تشکر کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال های اخیر، حضور شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه در مناسبتهای خاص مثل نیمه شعبان، عرفه، دهه اول محرم، اربعین و .. افزایش پیدا کرده، لازم بود فضای بیشتری ایجاد و برای تردد در خیابان های اطراف و حضور زایرین، حرم مطهر توسعه پیدا کند که این طرح تا اندازه زیادی این امکان را فراهم می کند. همچنین فضاهای دیگری برای میهمانسرا، درمانگاه، کتابخانه، موزه و ... که مورد نیاز بود نیز پیش بینی شده است.

وی گفت: طرح معماری صحن عقیله بسیار زیبا است و عملیات اجرایی آن به خوبی پیش می رود.

استاندار کربلا همچنین در خصوص توان فنی و مهندسی شرکت های ایرانی گفت: نیروهای فنی ایران، شایستگی و ظرفیت های خود را نشان داده اند. اجرای پروژه در حالی که باید از بنای موجود حرم مطهر مراقبت شود و آبهای زیر زمینی به خوبی کنترل شود اما حرکت زایرین نیز متوقف نشود، کار بزرگی است که مهندسین ایرانی به خوبی انجام دادند.

وی این موفقیت را نتیجه همت بزرگ و ارادت دست اندرکاران طرح توسعه حرم امام حسین (ع) دانست.

ارسال نظر