بازگشت کاروان اعزامی دختران دانشجوی استان خوزستان به میهن اسلامی

۱۳۹۵/۱۱/۱۲ ۱۲:۴۲:۳۸

کاروان دختران مجرد دانشجو اعزامی ۴ بهمن ماه ۱۳۹۵ دانشگاهیان استان خوزستان پس از سفر معنوی ۷ روزه به شهرهای مقدس نجف اشرف، کربلای معلی و کاظمین بعدازظهر دوشنبه ۱۱ بهمن ماه به اهواز بازگشتند.
کاروان دختران مجرد دانشجو اعزامی 4 بهمن ماه 1395 از دانشگاهیان استان خوزستان پس از سفر معنوی 7 روزه به شهرهای مقدس نجف اشرف، کربلای معلی و کاظمین بعدازظهر دوشنبه 11 بهمن ماه به اهواز بازگشتند. 
این کاروان در روز دوشنبه 4 بهمن ماه از طریق مرز چزابه به مقصد نجف اشرف وارد کشور عراق شد و به مدت 3 روز در این شهر اسکان داشت. 
از جمله برنامه های این کاروان زیارتی در شهر نجف اشرف، زیارت مرقد مطهر امیرالمومنین(ع)، بازدید از بیت امام خمینی(ره)، کتابخانه و مرقد علامه امینی و مرقد شیخ طوسی ، مسجد حنانه، مرقد کمیل ابن زیاد، قبرستان وادی السلام و مرقد آیت الله قاضی استاد امام خمینی(ره) بود. 
پس از سپری کردن 3 روز در نجف، کاروان صبح روز پنج شنبه پس از زیارت مزار طفلان مسلم ابن عقیل به سمت کربلا حرکت کردند و به عنوان اولین کاروان ورودی به کربلا از سوی حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت در کشور عراق و جمعی از مسئولان ستاد عتبات دانشگاهیان مورد استقبال قرار گرفت و روزهای پنج شنبه و جمعه را در شهر کربلای معلی سپری کردند. 


لازم به ذکر است از سوی بعثه مقام معظم رهبری ، همایش «احلی من العسل» برای کاروان های دانشجویی برگزار شد که در این مراسم از هر کاروان به هر دانشجو چند دقیقه وقت برای ارائه نظرات خود پیرامون این سفر روحانی اختصاص می دادند که خانم بنت الهدی ناصری از سوی عوامل فرهنگی کاروان انتخاب شدند و صحبت های او مورد توجه حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی و دیگر کاروان های حاضر شد. 
در روز پایانی این سفر کاروان صبح روز یکشنبه عازم شهر مقدس کاظمین شد و به زیارت قبور مطهردو امام هفتم و نهم، امامان موسی ابن جعفر(ع) و جوادالائمه(ع) نائل گشتند و یک روز را در این شهر زیارتی سپری کردند و بامداد دوشنبه به سمت اهواز حرکت کردند. 
ستاد عتبات دانشگاهیان استان خوزستان 


ارسال نظر