دوخت پرده جدید ضریح حرم عباسی با مشارکت پنج کشور

۱۴۰۱/۰۹/۲۸ ۱۰:۰۸:۴۱

کار دوخت پرده جدید ضریح حرم حضرت عباس(ع) در کربلا با مشارکت ۵ کشور به پایان رسیده و این پرده قرار است به‌زودی در این مکان زیارتی نصب شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، ۵ کشور مصر، لبنان، سوریه، فرانسه و کویت در پروژه دوخت پرده جدید ضریح حضرت ابوالفضل العباس(ع) با یکدیگر همکاری داشته‌اند و این کار سه سال طول کشیده است.

سیدعباس هاشم آل بوشقه الموسوی، رئیس کمیته «ابوالفضل العباس(ع)» کویت که حامی مالی این طرح بوده و در زمینه پوشاندن ضریح‌های شریف فعال است، گفت: نخستین پرده مرقد مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) در سال ۱۴۲۵ هجری قمری برابر با سال ۲۰۰۵ میلادی پس از موافقت سید احمد الصافی، تولیت آستان عباسی در این مرقد نصب شد.

وی افزود: این پرده طی دو سال آماده و در سال ۲۰۰۷ میلادی در مرقد حضرت ابوالفضل العباس قرار گرفت و نخستین پرده این ضریح بود که از نظر نقش و نگار و دقت در اجرای طرح، مورد پسند و توجه قرار گرفت.

الموسوی تصریح کرد: پس از ۱۵ سال یک بار دیگر تلاش برای آماده‌کردن پرده جدید را آغاز کردیم و این پرده در روزهای آینده پس از اتمام کامل کار گلدوزی بر ضریح شریف نصب خواهد شد.


وی همچنین بیان کرد: این کار با بافت ابریشم بر روی پرده در سال ۱۴۴۱ هجری قمری برابر با ۲۰۱۹ میلادی در سوریه آغاز شد و ابریشم‌بافی نقش‌ونگارهای این پرده و القاب حضرت عباس(ع) شش ماه طول کشید و نخ‌های مورد استفاده برای بافت آیات قرآن نیز از فرانسه وارد شد.


الموسوی در پایان گفت: در حال حاضر به مراحل نهایی ابریشم‌بافی رسیده‌ایم و طی روزهای آینده این پرده بر بارگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) قرار خواهد گرفت.






ارسال نظر