حال و هوای کربلا در عید سعید غدیر خم + تصاویر

۱۳۹۸/۰۵/۳۰ ۱۲:۲۶:۱۰

شهر مقدس کربلا به ویژه حرم های مطهر سیدالشهدا(ع) و قمر بنی هاشم(ع) با نصب پارچه نوشته هایی در بیان فضایل امام علی(ع) عید سعید غدیر را جشن گرفت.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، زائران و شیفتگان آل الله(ع) از نقاط مختلف کشور عراق و دیگر کشورهای اسلامی، در نجف اشرف و در کنار بارگاه ملکوتی مولی الموحدین امیرالمؤمنین(ع) حضور به هم رساندند و عید را به یکدیگر تبریک و تهنیت گفتند.

سطح شهر مقدس کربلا، بین الحرمین و اطراف آن و به ویژه داخل صحن های مطهر حرم حضرت سیدالشهدا(ع) و حرم حضرت قمر بنی هاشم(ع) نیز آذین بندی و چراغانی شد و پارچه نوشته های متعددی در بیان فضایل امام علی(ع) و تبریک روز عید غدیر نصب گردید.

شیعیان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) خوشحال و شادمان، فرخنده عید غدیر را جشن گرفتند، چرا که به فرموده امام صادق(ع) «بزرگ‌ترین و بهترین عید، عید غدیر است. زیرا در آن روز امیرمؤمنان علی(ع) به عنوان پرچمدار مردم منصوب شدند».

شب گذشته زائران در دسته ها و گروه های مختلف به بین الحرمین کربلا آمدند و به مولودی خوانی و مدیحه سرایی پرداختند و عید ولایت و امامت را به یکدیگر تبریک گفتند.

آستان قدس حسینی و آستان قدس عباسی نیز ویژه برنامه هایی را برای زائران عرب زبان تدارک دیده بودند که به ویژه در شب عید نمود بیشتری داشت و در حرم های مطهر امام حسین(ع) و حضرت قمر بنی هاشم(ع) و بین الحرمین شاهد برگزاری آن بودیم.

دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق نیز برنامه های متنوعی را در کربلای معلا، نجف اشرف و کاظمین مقدس تدارک دیده بود که روز گذشته همایش از غدیر تا کربلا و جشن بزرگ غدیر در حرم های مطهر سیدالشهدا(ع) و مقام صافی صفا در نجف برگزار شد.

ارسال نظر