رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبر داد:
ثبت نام دانشگاهیان برای اعزام به عتبات عالیات در ماه های اسفند و فروردین در سایت لبیک/ بدون قرعه کشی و وام

۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ۱۰:۴۵:۱۱

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:همزمان با اعیاد خجسته شعبانیه ثبت نام دانشگاهیان جهت اعزام به عتبات عالیات در سایت لبیک انجام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن تبریک میلاد امام حسین(ع) گفت: همزمان با اعیاد خجسته شعبانیه و در سالروز ولادت فرخنده حضرت امام حسین(ع)، ثبت نام دانشگاهیان جهت اعزام به عتبات عالیات در  ماه های اسفند و فروردین در سایت لبیک آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور گفت: کلیه دانشگاهیان اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ها می توانند با مراجعه به سایت لبیکwww.labbayk.irنسبت به ثبت نام عتبات اقدام نمایند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: افرادی که قبلا با کاروان های دانشگاهیان به عتبات عالیات یا عمره مشرف شده اند، منعی برای ثبت نام نداشته و می توانند با تکمیل فرم ثبت نام در سایت به این سفر زیارتی اعزام شوند.

وی افزود:دانشگاهیان محترم می توانند به صورت انفرادی و یا به همراه همسر و فرزندان خود ثبت نام نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور به اعزام زائران دانشگاهی از استان تدریس یا تحصیل آنها اشاره کرده و گفت:متقاضیان اعزام در هنگام ثبت نام می توانند دو بازه زمانی را انتخاب کنند که اگر تعداد آنها برای تشکیل یک کاروان به حد نصاب رسید، فراخوان بعدی برای تحویل مدارک به زائران اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد:در این مرحله از ثبت نام،به محض تکمیل کاروان،برنامه ریزی اعزام به سفر صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص هزینه سفر گفت:هزینه ها بر اساس نرخ اعلامی از سوی سازمان حج و زیارت بوده و با توجه به نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت تمام شده سفر؛احتمال تغییر هزینه سفر در طول بازه اعزام وجود دارد. در شرایط فعلی؛ هزینه کاروان های عتبات دانشگاهیان برای کاروان های هوایی حدودا پانزده میلیون تومان و سفرهای زمینی حدود هفت میلیون و پانصد هزار تومان می باشد که می بایست زائرین محترم پس از اعلام تاریخ قطعی اعزام از سوی ستاد،هزینه سفر را به صورت یکجا و نقدا واریز نمایند. هزینه سفر برای هر استان نیز بر اساس دوری و نزدیکی به مرز، متفاوت می باشد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص درجه کاروان های دانشگاهی گفت:درجه کاروانهای دانشگاهیان در سفرهای هوایی، الف و کاروانهای زمینی ب بوده و با پیگیری های صورت گرفته توسط ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، جهت مدیریت هزینه های سفر با ارائه خدمات مطلوب و مناسب، صرفا هزینه تمام شده از زائر اخذ می شود که این مبلغ در مقایسه با کاروانهای مشابه و هم درجه کمتر می باشد.

وی افزود: داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل۶ ماه و۱۰ روز برای تشرف الزامی بوده و زائرین هفت شب در شهرهای زیارتی کشور عراق اسکان خواهند یافت.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور گفت:در این دوره امکان دریافت وام و تسهیلات بانکی وجود ندارد.دانشجویان محترم در صورتی که قبلا از تسهیلات زیارتی صندوق رفاه دانشجویی استفاده نکرده باشند، می توانند پس از سفر به صندوق رفاه دانشگاه خود مراجعه و با ارائه کپی گذرنامه،تقاضای وام زیارت دهند.

برای ثبت نام کلیک کنید

ارسال نظر