همایش از غدیر تا کربلا در کربلا برگزار شد + تصاویر

۱۳۹۸/۰۵/۳۰ ۱۱:۵۱:۳۸

بعثه مقام معظم رهبری با همکاری ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان همایش" از غدیر تا کربلا" را ویژه فرهیختگان حوزه و دانشگاه با محوریت امتداد اسلام علوی و امتداد اسلام اموی در حرم مطهر سیدالشهدا(ع) برگزار کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، همایش بزرگ از غدیر تا کربلا (از ولایت تا شهادت) با محوریت تبیین اسلام علوی و اموی(اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی) ویژه فرهیختگان حوزه و دانشگاه، دوشنبه (28 مردادماه) در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد.

حضور پررنگ فرهیختگان حوزه و دانشگاه به ویژه دانشجویان زائر عتبات در این مراسم نشان می داد که باید سطح علمی این همایش با سایر همایش ها تفاوت داشته باشد و سخنرانان، مباحث خود را کمی علمی تر و تخصصی تر برای حاضران بیان کنند.

برنامه ریزی برای این همایش از روزهای قبل انجام شده و کارت های دعوت به جلسه برای حضور فرهیختگان به مراسم به روحانیان، مداحان و مدیران کاروان ها ارائه شده بود تا از هر کاروانی، زائرانی که حداقل دارای مدرک لیسانس و بالاتر هستند در مراسم حضور یابند.

حضور سیدجعفر موسوی، تولیت آستان قدس حسینی در این مراسم و تشکر وی از مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق به سبب برگزاری آن نشان می داد که مسئولان اجرایی حرم مطهر همواره از برگزاری چنین مراسم هایی استقبال می کنند.

ابتدای برنامه با نوای خوش و نورانی قرآن آغاز و آیه سوم سوره مائده که معروف به آیه اکمال دین است و در آن خداوند خطاب به مسلمانان می فرماید «امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت خود را بر شما تمام گردانیدم، و اسلام را برای شما [به عنوان] آیینی برگزیدم» قرائت شد.

در ادامه این مراسم که به همت دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در سالن اجتماعات خاتم الانبیا(ص) حرم مطهر سیدالشهدا(ع) برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی به تبیین فلسفه غدیر و رابطه آن با حادثه عاشورا پرداخت.

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در عراق، غدیر را روح بعثت پیامبر اکرم(ص)، واقعه عاشورا را احیا کننده غدیر و ظهور را میوه غدیر خواند و گفت: غدیر بزرگ ترین و مهم ترین عید مسلمانان بوده و از تمام اعیاد اسلامی و باستانی بهتر و کارآمدتر است.

سخنران ویژه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد هژبری بود که جایگاه بی نظیر کربلا و عید غدیر را بررسی کرد و با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: نه تنها زمینیان امروز را به هم تبریک می گویند، بلکه در آسمان که غدیر از زمین معروف تر است، آسمانیان این روز را تبریک می گویند.

وی خاطرنشان کرد: امروز را باید به خدای هستی تبریک گفت، چراکه غدیر روز خدا است و اگر این روز نبود و امام علی(ع) به عنوان ولی خدا و جانشین پیامبر اکرم(ص) معرفی نمی شد، تمام زحماتی که از بدو آفرینش تا پیامبر خاتم برای نجات بشریت کشیده شده بود، از بین می رفت.

پایان بخش سخنان سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، بیان ابیاتی برای ارادت به ساحت مقدس امیرمؤمنان امام علی(ع) بود که حاضران در سالن وی را در خواندن شعر زیبای «مست تولای توام یا علی. محو تماشای توام یا علی» همراهی کردند.

تکمیل کننده همایش «از غدیر تا کربلا»، مدیحه سرایی در وصف فضایل امام علی(ع) توسط یکی از مداحان اهل بیت(ع)، تقدیر و تشکر مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا و البته رضایت حاضران در جلسه بود که برخی این رضایت را به زبان آوردند.

ارسال نظر