حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی:
معرفت راه پیدا کردن رمز و راز عظمت کربلا است

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ ۱۳:۰۵:۰۶

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق بر استفاده بهینه از سفر زیارتی کربلا تأکید کرد و گفت: کربلا دریایی از رمز و راز است و راه پی بردن به عظمت آن، معرفت است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، همایش دانشجویی «احلی من العسل» از سوی بعثه مقام معظم رهبری و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در سالن نمازخانه هتل جابر کربلا برگزار شد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق در این همایش حاضران را به استفاده بهینه از فرصت سفر زیارتی کربلا توصیه کرد و گفت: مراقب باشیم که پس از بازگشت از این سفر معنوی مغبون نشویم، بلکه مورد غبطه دیگران قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه خدا به زائر امام حسین(ع) مباهات می کند، چگونگی زیارت را مهم خواند و افزود: کربلا یک کتاب بزرگ و عظیمی است که اگر کسی به درستی بخواند، به رمز و راز و عبرت زیادی دست می یابد و اگر خوانده نشود، چیز چندانی نصیب او نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در ادامه به عظمت زیارت کربلا اشاره کرد و گفت: در بیان عظمت کربلا همین بس که فرشته ها فوج فوج به این سرزمین می آیند، تربت آن برای هر دردی شفا و دعا تحت قبه امام حسین(ع) مستجاب است.

وی با بیان اینکه رمز و راز عظمت کربلا با معرفت به دست می آید، خاطرنشان کرد: هفت هزار فرشته روزانه به حرم مطهر امام حسین(ع) نازل می شوند، زیارت کنند و می روند و دوباره هفت هزار فرشته دیگر باز می گردند؛ این عظمت حرم مقدس را نشان می دهد.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به روایتی از وسائل الشیعه گفت: حوریان بهشتی از فرشتگانی که به کربلا می روند، تربت امام حسین(ع) را طلب می کنند، این تربت چیست و چه رمز و رازی دارد که حوریان بهشتی این تقاضا را دارند، جای تأمل و دقت است.

ارسال نظر