نجف اشرف در عید سعید مبعث غرق در شادی و سرور است

۱۳۹۷/۰۱/۲۵ ۱۴:۲۷:۵۵

این روزها در نجف که نفس می کشی بوی معنویت مشامت را پر می کند، نگاه که می کنی جلوه حق چشمانت را خیره می سازد ، در شب مبعث پیامبر مکرم اسلام(ص) قدم به قدم در محضر مولایمان هستیم.

این روزها در نجف که نفس می کشی بوی معنویت مشامت را پر می کند، نگاه که می کنی جلوه حق چشمانت را خیره می سازد ، در شب مبعث پیامبر مکرم اسلام(ص) قدم به قدم در محضر مولایمان هستیم"از بعثت او جهان جوان خواهد شد ، گیتی چو بهشت جاودان خواهد شد"

بعثت پیامبر مهربانی هاست، رسول لطافت،حقیقت خلقت، تجلی کامل خداوند، خیر البشر و آنکه تمام خلقت به یمن خلقتش آفریده شد ، پدر فاطمه الزهرا(س) ، برادر علی مرتضی (ع) ، جد حسن (ع) و حسین (ع) و ائمه الهدی (ع) و مهدیین (ع) و عید بزرگ مبعث روزی است که خداوند این چنین انسانی را به پیامبری تمام مسلمانان برگزید . همان طور که حضرت علی (ع) فرمودند:« خداوند هیچ مخلوقی را بهتر از حضرت محمد (ص) نیافریده است» .

حضرت علی(ع) در بیان وضعیت اجتماعی اعراب دوران رسول خدا(ص) و نیز بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرمایند:《خداوند حضرت محمد(ص) را برای هشدار به جهانیان و پاسداری از قرآن فرستاد، در حالی که شما گروه اعراب بر بدترین آیین و در فاسدترین جایگاه، قرار داشتید. در چنین محیطی که مه غلیظ خرافه پرستی و سنت های زشت جاهلی سرتاسر جامعه را فرا گرفته بود، خداوند حضرت پیامبر(ص) را مبعوث فرمود تا آنان را به چشمه حقیقت و راه مستقیم هدایت رهنمون گرداند.»

و در بیان آخر خواهیم گفت که مبعث روز تولّد عاطفه هاست؛ عاطفه هایی که در رقص شمشیرها زخمی می شد و در جنگل نیزه ها جان می باخت.در ادامه تصاویری از آذین بندی حرم مطهر علوی و حضور زائرین در شب عید سعید مبعث را در نجف اشرف مشاهده می فرمائید.

ارسال نظر