پشت صحنه خدمت،درمانگاه ایرانی هلال احمر/تصاویر

۱۳۹۶/۱۲/۰۱ ۱۲:۰۲:۴۳

خبرنگار اعزامی سایت لبیک از نجف اشرف با دوربین به بازدید درمانگاه نبا رفته تا با چند و چون ارائه خدمت در این مرکز مجهز درمانی در نجف اشرف بیشتر آشنا شوید .

تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد ؛این دعای خیر همیشه شامل حالتان باشد ، اما بالاخره بیماری و کسالت جزئی از زندگی و حیات است و اگر در سفر بیماری روی دهد ، بر کیفیت زیارت تاثیر بسیاری دارد .

سفر زیارتی عتبات هم از این قائده مستثنا نیست، به ویژه تعداد روزهای کم و ازدیاد اماکن زیارتی و بازدیدی، باعث می شود که چنانچه کسالتی هر چند کوچک ایجاد شود ، بخش زیادی از این سفر تحت الشعاع قرار گیرد.

از دیگر نگاه ، تفاوت زبان و کلام بین زائر و تیم درمانی ، که اصلی ترین بخش آن ، بیان شرح حال و شرح بیماری از سوی بیمار برای پزشک می باشد و البته هزینه های بالای درمانی در کشور عراق ، اگر چاره اندیشی نشود ، خود به معضلی جدی در جریان سفر عتبات منجر خواهد شد .

دست اندرکاران برنامه ریزی سفر عتبات ، با همراهی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ، برای این موضوع چاره اندیشی کرده اند و با برپایی درمانگاه های ایرانی جمعیت هلال احمر در شهر نجف اشرف ، مشکلات در ارتباط با بیماری را به حداقل رسانده اند و سعی کرده اند با حداکثر امکانات ، زائر را به بهبودی کامل برسانند تا خلل کمتری در جریان سفر زائرین حادث شود .

درمانگاه های ایرانی جمعیت هلال احمر شامل یک درمانگاه اصلی به نام نبا برای زمان های عادی می باشد که در زمان های شلوغی به چهار درمانگاه و تعداد زیادی درمانگاه سیار افزایش می یابد .

خبرنگار اعزامی سایت لبیک از نجف اشرف با دوربین به بازدید درمانگاه نبا رفته تا با چند و چون ارائه خدمت در این مرکز مجهز درمانی در نجف اشرف بیشتر آشنا شوید .

گفتنی است این درمانگاه در فاصله دویست متری هتل اصلی اسکان کاروان های زائرین عتبات دانشگاهی قرار گرفته که این موضوع ، دسترسی زائرین عتبات دانشگاهی در هنگام بیماری را به مرکز درمانی به حداقل رسانده است .

ارسال نظر