گفتگوی لبیک با زوج دانشجو در نجف اشرف؛
زیارت در سنین جوانی ، واقعاً زندگی انسان را متحول می کند

۱۳۹۶/۱۲/۰۱ ۱۱:۴۱:۵۷

مهدی روانبخش؛ دانشجوی استان یزد:توصیه می کنم دانشجویان این سفر خاص را،به ویژه در سنین جوانی از دست ندهند ،واقعاً زندگی انسان بعد از زیارت متحول می شود .

مهدی روانبخش؛ دانشجوی استان یزد است که با همسرش در قالب هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان به زیارت عتبات عالیات مشرف شده است . در ادامه گفتگوی این زائر دانشجو را با خبرنگار اعزامی سایت لبیک از نجف اشرف ، بخوانید .

سلام . خودتان را معرفی بفرمایید .

- مهدی روانبخش هستم دانشجوی استان یزد

سفر چندم عتبات شماست ؟

- هم خودم و هم همسرم سفر اول مان است .

سفر عتبات را چگونه دیدید ؟

- همه توصیفاتی که از قبل شنیده بودم را ده ها برابر دیدم . واقعاً شنیدن کی بود مانند دیدن . اصلاً غیر قابل توصیف است . مثل یک خواب و رویاست . صبح که در هتل از خواب بیدار شدم ، برایم غیر قابل باور بود که در نجف اشرف ، شهر مولا حضور دارم . من با همسرم سفر عمره دانشجویی هم رفتیم و آنجا هم همین حس را داشتم . انگار در یک رویا رفتم و آمدم . از الآن حسرت نبودن در نجف، نگرانم کرده است . دقیقاً مثل یک ماهی که وقتی در آب است نمی داند چه خبر است . در آب آرام است و تا از آب بیرون انداخته می شود ، دست و پا می زند که دوباره به آب برگردد .

نقش اهل بیت(ع) در جریان زندگی یک دانشجو را چگونه می دانید ؟

- یکی از مشکلات ما این است که وقتی در دانشگاه چند واحد پاس می کنیم ، حس می کنیم در همه امور عالم شده ایم و دقیقاً همین نکته آغاز انحراف مکاتب مادی و ماتریالیستی است . در حالی که بزرگ ترین نیاز هر انسان دین است و البته دین اگر از راه اهل بیت ( ع ) کسب نشود ، نمی تواند دین کاملی باشد . استاد ما می گفت : من در بین غیر مسلمانان مکزیکو سیتی نیم ساعت سخنرانی کردم و در همان جلسه و اندکی بعد از آن ، سیصد نفر مسلمان شدند و این نشان می دهد نیاز و عطش انسان به دین چقدر اساسی است . دانشجو و دانشمند اگر بدون دین و اهل بیت ( ع ) رشد کند ، نمی تواند انسان کاملی باشد .

با شنیدن نام نجف چه چیزی در ذهن شما متبادر می شود ؟

- در مکه و در سفر عمره دانشجویی ، مستجار ، محل شکافته شدن دیوار کعبه برای تولد حضرت علی

( ع ) را زیارت کردم . در آنجا و در هر دور طواف وقتی به مستجار می رسیدم ، نسیم خاص و حس عجیبی را تجربه می کردم و دقیقاً همان حس در نجف و در حرم مولا برایم تکرار شد . آرامش بی نظیر نجف را تا الآن هیچ جا تجربه نکرده ام و اگر بخواهم به چیزی تشبیهش کنم ، می توانم بگویم ، چیزی شبیه صمیمیت و آرامش منزل پدری .

توصیه شما برای آنانی که به این سفر نیامده اند ، چیست ؟

- توصیه می کنم این سفر خاص را ، به ویژه در سنین جوانی از دست ندهند . واقعاً زندگی انسان بعد از زیارت متحول می شود . خود معصومین ( ع ) جای خود ، حتی زیارت علمای مدفون در نجف هم کلی تاثیر روی انسان می گذارد .

ارسال نظر