برگزاری جلسه آموزشی توجیهی ویژه کاروانهای اعزامی به عتبات عالیات

۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۱۹:۳۲:۳۸

جلسه آموزشی- توجیهی ویژه کاروانهای اعزامی ۲۵ اسفندماه استان کرمان با حضور حجت الاسلام والمسلمین عارفی  ۹۷ برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دفتر نهاد رهبری کرمان، جلسه آموزشی ویژه کاروانهای اعزامی در تاریخ25 اسفند ماه 97،چهارشنبه15 اسفند در محل دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد.

این جلسه با حضور حجت الاسلام والمسلمین عارفی؛ مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان که به عنوان روحانی کاروان، آقای مظهری آزاد و اعضاء کاروان اعزامی به عتبات درتاریخ ذکر شده برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین عارفی در ابتدا با توجه به همزمانی این سفر با ایام عید نوروز، این زمان را بهترین وقت از لحاظ مادی و معنوی دانسته و افزود: اگر انسان سال را با معنویت به پایان رسانده و سال جدید را با معنویت آغاز کند، قطعا تاثیرات روحی، روانی و معنوی در زندگی او خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت عید نوروز گفت: در روایات زیادی به اهمیت این عید بزرگ اشاره شده است؛ شروع خلقت حضرت آدم (علیه السلام) و تنفس ایشان، شکل گیری کرّات و چرخش آن ها، خروج زمین از آب، میلاد پیامبر (صلی الله علیه و آله)، میلاد امام علی (علیه السلام) و ایام عید غدیر مناسب با این ایام بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عارفی در ادامه، کشور عراق را به طور کامل معرفی کرده و به بیان تاریخچه، تمدن، جغرافیا و ... این کشور پرداخت.

وی همچنین با بیان احکام سفر، لزوم آمادگی مادی و معنوی انسان برای مسافرت را بیان کرده و افزود: باید خود را از لحاظ معنوی آماده کنیم زیرا به زیارت انسان های ویژه ای می رویم که از ضمایر انسان ها آگاهی دارند؛ یکی از راه های به وجود آوردن این آمادگی، نزدیک کردن خود به صفات امام حسین (علیه السلام) است.

حجت الاسلام  والمسلمین عارفی در ادامه به بیان برکات زیارت امام حسین (علیه السلام) در روایات اشاره کرده و افزود: پیامبر اکرم (صلی الله علیه آله) می فرمایند: هرکس امام حسین(علیه السلام) را زیارت کند، مانند آن است که خدا را در عرش زیارت کرده است.

آقای مظهری آزاد مدیر کاروان اعزامی نیز پس از بیان نکات توجیهی پیرامون این سفر معنوی، روند اجرایی اعزام و برنامه های در نظر گرفته شده برای زائرین در طول این سفر معنوی را شرح داد.


ارسال نظر