سرزمین وحی سرزمین معارف است/ از لحظه به لحظه سفر بهره کافی را ببرید

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ ۲۰:۴۴:۵۴

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در همایش عمره دانشگاهیان:شما باید قدر این فرصت را بدانید و اگر کسی قصد قربت نداشته باشد وقتی برگشت احساس می کند آنگونه که باید نتوانسته از سفره بهره مند گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها،همایش عمره دانشگاهیان با حضور حجت الاسلام والمسلمین نواب،نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی،حجت الاسلام والمسلمین رستمی،رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان،حجت الاسلام والمسلمین کرمی، مدیر کل فرهنگی و امور اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دانشجویان عمره گزار از دانشگاه های سراسر کشور روز سه شنبه 11 اردیبهشت ماه در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در همایش عمره مفرده جهت اعزام دانشگاهیان به سرزمین وحی که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، عنوان کرد: خداوند را بخاطر این نعمت که بعد از 9 سال وقفه آغاز شد شاکر هستیم و شما عزیزان به عنوان طلایه داران این نظام در سرزمین وحی قدم می گذارید و آرزومندیم که مقدمات سفر سایر مشتاقان هم مهیا گردد.

وی در ادامه افزود: بعد از وقفه طولانی این توفیق حاصل شد و شاید شما عزیزان این را تصور نمی کردید اما دعاهای شما در ماه مبارک رمضان و تقدیر شما در شب های قدر باعث شد که زائر سرزمین وحی گردید و امید است که این سفر شما مورد قبول درگاه احدیت قرار گیرد و ما را از دعای خیر بی نصیب نگذارید.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ستاد عمره در سال 76 با یک کاروان استادی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر تنها مجموعه رسمی و متولی اعزام دانشگاهیان به حج و عتبات مقدسه می باشد و تا به امروز بیش از دو دهه در حال فعالیت هست و در ماه آینده ان شاالله سومین کاروان حج استادی هم عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سرزمین وحی سرزمین معارف است/ از لحظه به لحظه سفر بهره کافی را ببرید

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در همایش عمره دانشگاهیان عنوان کرد: در رابطه با این سفر که در پیش دارید چند کلید اصلی را باید به همراه خود داشته باشید که اگر این کلیدها همراه زائرین باشد موفق خواهند بود.

وی در ادامه افزود: یکی از این کلید ها برنامه ریزی خوب و حسن تقدیر است. زائر باید جدول برنامه کاری برای زیارت خود داشته باشد که اگر این برنامه ریزی صورت نگیرد زائر سفر را باخته است و نمیتواند به خوبی بهره ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به کلید بعدی تصریح کرد: دومین کلید راهگشای سفر قصد قربت است. در حال حاضر نزدیک به 6 میلیون نفر منتظر سفر عمره هستند. شما باید قدر این فرصت را بدانید و اگر کسی قصد قربت نداشته باشد وقتی که برگشت احساس می کند آنگونه که باید نتوانسته از سفره بهره مند گردد و ظرفش خالی است. در ادامه ذکر این نکته لازم است که زائر باید اعمالش را خالصانه انجام بدهد و نیت قصد قربت در این عمل باید به صورت ویژه باشد.

فرصت ارزشمند زیارت قبر پیامبر رحمت و مهربانی و طواف خانه خدا را غنیمت بشمارید

 حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی،رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در همایش عمره مفرده جهت اعزام دانشگاهیان که پس از 9 سال وقفه در دانشگاه تربیت مدرس با حضور زائران بیت الله الحرام برگزار شد، ضمن عرض التماس دعا به زائرین دانشجو گفت: شما عزیزان در شب های ماه مبارک رمضان در دعای ابوحمزه زیارت بیت الله الحرام و مرقد مطهر نبی مکرم اسلام را از خداوند متعال درخواست نموده اید و در همان حال باور نمی کردید که توفیق این زیارت نصیب شما گردد.

وی در ادامه افزود: واقعیت این است که مسیری برای شما باز شده است و این یکی از بهترین فرصت هایی است که خداوند متعال برای شما مقدر فرموده است و اینکه شما دعوت شده اید بدین خاطر است که قدر این فرصت را بدانید و از آن بهره ببرید که اگر از این سفر استفاده کردید جزء فائزان خواهید بود و اگر نکردید در آینده حسرت خواهید خورد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خطاب به زائرین دانشگاهی عنوان کرد: این فرصت ارزشمند زیارت قبر مطهر پیامبر رحمت و مهربانی و طواف خانه خدا برای شما مقدر گردیده است. لحظه به لحظه فضا و موقعیت را قدر بدانید و عهدی با رسول الله صلوات الله علیه ببندید که آدم حسابی مکتب ایشان شوید و از حضرت حجت ارواحنا فداه بخواهید که شما را جزء خوبان، یاران و اصحابشان بپذیرند و مسیر را به شما نشان دهند و عرضه بدارید ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده.

ارسال نظر