برگزاری جلسه آموزشی توجیهی ویژه کاروانهای اعزامی کرمان به عتبات عالیات

۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۴:۴۸:۱۳

جلسه آموزشی توجیهی ویژه کاروانهای دانشگاهی کرمان، اعزامی در تاریخ ۱۷ اسفند ماه ۹۷ در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دفتر نهاد رهبری استان کرمان، جلسه آموزشی ویژه کاروانهای اعزامی در تاریخ 17 اسفند ماه 97،شنبه11 اسفند در محل سالن آمفی تئاتر سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد.

این جلسه با حضور مدیران، روحانی و اعضاء کاروانهای اعزامی به عتبات درتاریخ ذکر شده برگزار گردید.در ابتدا آقای شمسی، کارشناس شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان کرمان به بیان برنامه های در نظر گرفته شده برای زائرین و نکاتی پیرامون این سفر معنوی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سالارکیا نیز که در این سفر به عنوان روحانی کاروان، زائرین را همراهی می کند با معنی واژه زیارت افزود: زیارت به معنای حضور عاشق در مقابل معشوق و بروز علاقه ای که در نهان شخص وجود دارد؛ زیارت جلوه ای از محبت و حضور محب در پیشگاه محبوب است.

وی با اشاره به آیات قرآن پیرامون صفات محبوبین خدا اظهار داشت: پرهیزگاری، توبه و پاکیزگی از صفات محبوبین خدا می باشد که جلوه و نمود این صفات در مرحله اول، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) است.

حجت الاسلام والمسلمین سالارکیا در ادامه از راه های ابراز محبت به اهل بیت (علیهم السلام) را انتخاب اسم ایشان برای فرزندان دانسته و افزود: اسم فرزندان را به گونه ای انتخاب کنیم که هم اسم محبوبین الهی باشد.

وی در ادامه به بیان شیوه های توسل به اهل بیت (علیهم السلام)پرداخت و افزود: توجه به برخی از القاب اهل بیت (علیهم السلام) از اهمیت زیادی برخوردار است.

آقای اسدی و آقای شاهرخی مدیران کاروان های اعزامی نیز پس از بیان نکات توجیهی پیرامون این سفر معنوی، روند اجرایی اعزام و برنامه های در نظر گرفته شده برای زائرین در طول این سفر معنوی را شرح دادند.





ارسال نظر