برگزاری نشست خبری هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ ۱۳:۲۰:۵۱

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آغاز ثبت‌نام دانشگاهیان خبر داد و گفت: ثبت‌نام دانشگاهیان از امروز ۲۵ آذر آغاز می‌شود و تا پنجم دی‌ماه ادامه خواهد داشت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیر چهری؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در نشست خبری جهت اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به هجدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات اظهار کرد: هرسال دانشگاهیان در دو دوره به عتبات اعزام می‌شوند.

وی بابیان اینکه ۲۵ آذر شروع ثبت‌نام هجدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات است افزود: تاریخ ثبت‌نام از امروز آغاز و تا پنجم دی‌ماه ادامه دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اولویت سفرهای زیارتی بیان کرد: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گیلان باهدف رشد و توسعه زیارت تشکیل‌شده است و در دوره‌های مختلف کاروان‌هایی را به عتبات عالیات اعزام می‌کند.

چهری بابیان اینکه در هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان هفت کاروان از استان در قالب ۱۶۰ نفر به عتبات اعزام شدند تصریح کرد: ظرفیت هجدهمین دوره اعزام به عتبات عالیات ۷ کاروان است که ۶ کاروان هوایی از رشت و یک کاروان زمینی خواهد بود.

وی با اشاره به بحث مشمول بودن دانشگاهیان پسر، افزود: دانشجویان پسر برای خروج مشکل نظام‌ وظیفه دارند که با کمک ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و سازمان وظیفه عمومی مجوز خروج صادر می شود که ۶۵۰دانشجو با همکاری ستاد،سازمان وظیفه عمومی و  بسیج دانشجویی مجوز خروج گرفتند و در اربعین امسال به کربلا اعزام شدند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تاریخ اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات افزود: سفرهای هوایی به عتبات عالیات ۳ بهمن، ۱ اسفند، ۲۲ اسفند، ۱۴ فروردین، ۲۸ فروردین و ۱۱ اردیبهشت خواهد بود و تنها اعزام زمینی در ۶ اردیبهشت سال ۹۷ خواهد بود.

چهری بابیان اینکه پیش‌از این، اعزام هوایی از رشت صورت نمی‌گرفت تصریح کرد: با پیگیری‌های مدیرکل سازمان حج و زیارت استان گیلان پروازهای عتبات امسال از رشت نیز انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه سفرهای زمینی یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد گفت: این مبلغ هزینه اقامت، ویزا و تغذیه زائر است و سفر هوایی یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی بابیان اینکه سفرهای زمینی یک‌میلیون تومان وام قرض‌الحسنه دارند افزود: وام سفرهای هوایی یک‌میلیون و پانصد هزار تومان خواهد بود.

چهری با اشاره به نوسان نرخ ارز گفت: امیدواریم مبادلات از دایره دلار خارج شود و از ارز دیگری به‌جای دلار استفاده شود و این نوسانات ایجاد مشکل نکند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان بابیان اینکه دانشجویان دو اولویت برای ثبت‌نام دارند گفت: دانشجویان باید برای ثبت‌نام به سایت labbayk.ir مراجعه کنند.

وی با تأکید بر اینکه نهم دی نتایج قرعه‌کشی عتبات دانشگاهیان مشخص می‌شود بیان کرد: هر کس دو اولویت برای قرعه‌کشی خواهد داشت لذا توصیه می‌کنیم دانشجویان از هر دو اولویت که دو تاریخ اعزام است استفاده کنند.

https://gil.nahad.ir/index.jsp?siteid=692&fkeyid=&siteid=692&pageid=76832&newsview=532509

ارسال نظر