همایش پیش از سفر عتبات دانشگاهیان استان هرمزگان برگزار شد

۱۳۹۵/۱۲/۲۵ ۱۰:۵۶:۵۵

همایش قبل از سفر دانشگاهیان هرمزگان با حضور حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس ستاد، حجت الاسلام و المسلمین تقوی،مسئول شورا و زائرین دانشگاهی بهمراه خانواده هایشان برگزار شد.

به گزارش شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان هرمزگان،همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان هرمزگان با حضور حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس ستاد، حجت الاسلام و المسلمین تقوی،مسئول شورا و زائرین دانشگاهی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی؛مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان هرمزگان در ابتدای این همایش ضمن خیر مقدم به همه حضار و زائران بر ضرورت آمادگی روحی و معنوی برای تشرف به اماکن متبرکه تاکید نمود.

در ادامه،حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نسبت به اهمیت زیارت و تبیین جایگاه حضرات معصومین (علیهم السلام) نکات ارزشمندی را بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی در ابتدا به تبیین جایگاه امام علی (علیه السلام) از نگاه علمای شیعه و اهل سنت و مسیحیان پرداخت و سپس به ضرورت شناخت امیرالمومنین (ع) از مسیر فهم و درک درست نهج البلاغه که بخشی از حقیقت امیرالمومنین(ع) را به نمایش می گذارد، تاکید نمودند.

وی در ادامه به آثار ممتاز زیارت ابی عبدلله (ع) و جایگاه بلند سیدالشهدا(ع) اشاره و با طرح سوال اینکه چگونه به زیارت برویم، بر ضرورت آمادگی روحی و معنوی و مطالعه پیرامون شخصیت و آثار و برکات زیارت حضرات معصومین (علیهم السلام) تاکید و نسبت به مطالعه بسته های فرهنگی ستاد عمره و عتبات توصیه کرد.

مداحی و مرثیه سرایی توسط مداح اهل بیت(ع) کربلایی مصطفی قیم، بخش دیگری از این همایش بود.

صحبت های آقای انصاری به نمایندگی از مدیران کاروان ها در ادامه این همایش انجام گرفت و در پایان با توزیع بسته های فرهنگی بین زائرین ،این همایش به اتمام رسید.

ارسال نظر