همایش پیش از سفر عتبات دانشگاهیان استان کرمانشاه برگزار شد

۱۳۹۵/۱۱/۰۳ ۱۴:۱۶:۵۳

 همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان کرمانشاه با حضور حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در دانشگاه رازی سالن آمفی تئاتر شهید شهریاری برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان کرمانشاه با حضور حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان،مسئولین ستاد، حامد دارابی رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمانشاه و زائرین دانشگاهی استان روز شنبه 2 بهمن ماه در دانشگاه رازی سالن آمفی تئاتر شهید شهریاری برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم،حجت الاسلام والمسلمین خسرو زال پور؛ مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان کرمانشاه ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان ارجمند، نکات ارزشمندی را که زائرین برای آمادگی هرچه بیشتر جهت بهره مندی دراین سفر معنوی باید مد نظر داشته باشند را بیان نمودند.

در ادامه،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور ضمن ارائه گزارش از روند ثبت نام و قرعه کشی اعلام کرد: ۸۳ هزار نفر برای شانزدهمین دور سفر به عتبات ثبت نام کردند که ستاد ۱۶ هزار نفر از آنها را در قالب پنج گروه اساتید،کارمندان، متاهلین ، دختران مجرد و پسران به عتبات عالیات اعزام خواهد کرد ،پس کسانی که در قرعه کشی منتخب گردیده اند ، از عنایت خاص امام حسین(ع) برخوردارند.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی ادامه داد: تربت سیدالشهدا(ع) شفای هر دردی است و باعث امان و آرامش از هر خوف و ترسی خواهد شد و سجده بر تربت امام حسین(ع) حجاب های هفت گانه را بر می دارد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین منصور آبادی معاون فرهنگی ستاد گزارشی از برنامه های فرهنگی قبل ،حین و پس از سفر که توسط ستاد پیش بینی شده است را بیان نمود.

در پایان حامد دارابی رئیس سازمان حج و زیارت استان با اشاره به خاطره ای از عمره دانشجویی گفت:بنده خودم برای اولین بار در قالب کاروان های دانشجویی به عمره مفرده در سال 84 مشرف شدم و در این سفر هرچه از خداوند منان خواستم خداوند عنایت فرمودند. پس زائرین به توصیه های حاج آقا فقیهی توجه ویژه داشته باشند.فکر کنید که از خداوند و ائمه معصوم(ع) در سفر چه طلب کنید، چون این سفرها ویژه هستند.

از دیگر برنامه های این همایش،برگزاری نمایشگاه عکس، پخش کلیپ ویژه عتبات، مداحی ذاکر اهل بیت حاج وحید حاجیان و قرائت دلنوشته زائرین بود.

ارسال نظر