اطلاعیه مجوز خروج از کشور دانشجویانی که ازمعافیت تحصیلی استفاده می نمایند؛
اطلاعیه ویژه دانشجویان خوزستان که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ ۱۳:۳۴:۱۴

روند دریافت مجوزها به این صورت است که دانشجویان هر دانشگاه با مراجعه به پایگاه های بسیج دانشجویی دانشگاه خود، فرم تعهدنامه محضری را دریافت نموده و به همراه یک ضامن که برگشت ایشان را تعهد نماید.
به گزارش شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان خوزستان،بر اساس تفاهم بعمل آمده بین ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان كشور و سازمان بسیج دانشجویی مجوز خروج از کشور دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می نمایند از معاونت نظام وظیفه عمومي توسط شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان در استان ها گرفته می شود. 

روند دریافت مجوزها به این صورت است که دانشجویان هر دانشگاه با مراجعه به پایگاه های بسیج دانشجویی دانشگاه خود، فرم تعهدنامه محضری را دریافت نموده و به همراه یک ضامن که برگشت ایشان را تعهد نماید در یکی از دفترخانه های رسمی حاضر شده و نسبت به گواهی امضای ضامن (صرفاً ضامن) در دفترخانه اقدام می نماید. 

لازم به ذکر است نیاز به صدور سند و یا هر عنوان دیگر به غیر از گواهی امضاء ضامن در همان فرم تعهدنامه محضری نمی باشد. 

تاکنون بيش از 1850 فرم تهعدنامه ي محضري (درخواست مجوز) از سوی سازمان بسیج دانشجویی استان خوزستان به شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهيان استان خوزستان تحویل شده است که معاونت وظیفه عمومی استان نیز نسبت به صدور مجوزها به ترتیب تحویل درخواست ها اقدام نموده است. 

قابل توجه دانشجویانی که تاکنون فرم تعهدنامه محضری خود را برای دریافت مجوز خروج تحویل داده اند و آن دسته از دانشجويان كه هنوز درخواست خود را تحويل نداده اند مي باشد كه بايد نسبت به آن ها آگاهي داشته باشند به شرح زیر به مي باشد: 

1 - دانشجویانی که فرم هاي خود را تحويل داده اند مجوز آن ها يا صادر شده و يا درحال صدور مي باشدو دانشجوياني كه تا این زمان یعنی 12/8/95 درخواست های خود (فرم تعهدنامه محضری) را به سازمان بسیج دانشجویی تحویل نداده اند؛ فرصت لازم را برای دریافت مجوز خروج از کشور، صدور گذرنامه و دریافت ویزا نخواهند داشت. لذا امکان دارد پس از صرف هزینه مربوط به نتیجه مطلوب خود نرسند و اسباب نارضایتی ایشان فراهم شود. 

2 - دانشجویانی که بنا به دلایلی از قبل گذرنامه دارند و فقط نیاز به دریافت مجوز خروج دارند می توانند با در نظر گرفتن محدودیت یک هفته تا ده روز برای صدور مجوز در اولین فرصت ممکن درخواست خود را به سازمان بسیج دانشجویی تحویل دهند. 

3 - از زمان تحویل سازمان بسیج دانشجویی به شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان به شرط رعايت مقررات مربوط كه در بندهاي ذيل به آن ها اشاره مي شود ، برايهر درخواست حداقل یک هفته تا ده روز کاری زمان برای دریافت مجوز نیاز دارد. 

4 - دانشجویانی که مجوز خروج ایشان صادر مي شود، از طریق پیامکی که از سوی معاونت وظیفه عمومی ارسال می‌شود از نحوه صدور مجوز خود مطلع خواهند شد. لذا دقت فرمایند تا شماره تلفن را که در فرم تعهدنامه محضری خود قید می نمایند، شماره معتبر باشد (و از شماره هاي دریافت کننده پیامک های تبلیغاتی باشد) در غیر این صورت پیامک مربوط را دریافت نخواهند کرد. 

5 - دانشجویانی که مجوز خروج ایشان صادر می شود توجه داشته باشند که صرفاً تا قبل از روز 30 آبان ماه فرصت خروج از کشور را دارند و می بایست تا 7 آذرماه به کشور مراجعت نمایند. در غیر اینصورت مشمول مقررات و ضوابط منع خروج از کشور برای سفرهای بعدی خواهند شد. 

6 - افرادی که به عنوان ضامن دانشجویان معرفی شده و در دفترخانه ها تعهد لازم را می دهند. امکان خروج از کشور را تا زمان بازگشت دانشجویان نخواهند داشت لذا دانشجویان نسبت به توجیه ضامن خود اطلاع رسانی لازم را به عمل آورند.

7 - افرادی که به عنوان ضامن معرفی می شوند صرفاً امکان ضمانت فقط یک نفر از دانشجویان را خواهند داشت و نمی توانند همزمان برای دو نفر ضمانت بازگشت از سفر داشته باشند. 

8 - دانشجویان عزیز دقت نمايند در تنظیم فرم های تعهدنامه محضری خود موارد زیر را در نظر داشته باشند: 
الف) از قلم خوردگی ، لاک گرفتگی و نوشتن اطلاعات مربوط به خود و ضامن با دو رنگ خودکار متفاوت خودداری نمایند. 

ب) از دفترخانه درخواست و تأکید نمایند در نوشتن نام و نام خانوادگی ضامن و گواهی امضای ایشان دقت لازم را داشته و نسبت به ممهور نمودن آن با مُهر برجسته و مشخصات دفترخانه که قابل رویت و خواندن باشد، اقدام نمایند. 

ج) تلفن ثابت و یا همراه دفترخانه را در فرم تعهدنامه مذکور قید نمایند تا در صورت نیاز امکان برقراری تماس با دفترخانه وجود داشته باشد. 

در پایان ضمن آرزوی قبولی زیارت اربعین و اعمال عبادی همه دانشجویان و مشتاقان حرم عتبات عالیات، به اطلاع دانشجویان عزیز می‌رساند نیازی به مراجعه حضوری به شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان برای اطلاع از صدور مجوز خود نمی باشد و به محض صدور مجوز پيامك مربوط براي ايشان ارسال خواهد شد. 

شوراي هماهنگي عمره و عتبات دانشگاهيان خوزستان

ارسال نظر