آغاز فعالیتهای شهر مراکش بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۲۴

۱۴۰۲/۱۱/۰۸ ۱۲:۴۵:۰۳

پایتخت مغرب به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۲۴، شاهد مجموعه‌ای از برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی، فکری و هنری خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، شهر مراکش پایتخت مغرب به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۲۴، میزبان مجموعه‌ای از نمایش‌ها و رویدادهای فرهنگی، فکری و هنری خواهد بود که تمدن اسلامی را برجسته می‌کند.

در همین رابطه خبرگزاری دولتی مغرب (ومع) گزارش داد که روز شنبه شاهد مراسم افتتاحیه جشن «مراکش، پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۲۴» بود که با حمایت محمد ششم پادشاه این کشور برگزار می‌شود.

این جشن فرصتی برای برجسته کردن غنای فرهنگی این شهر است که به واسطه تمدن آن در طول قرن‌‎ها متمایز بوده و درخشش فرهنگی و فکری آن با جذابیت خاصی که معماری اندلسی، مساجد و تفرجگاه‌ها به آن داده، برجسته شده است.

براساس این گزارش، شهر مراکش که از سال ۱۹۸۵ توسط یونسکو در فهرست میراث ناملموس بشریت ثبت شده است، توسعه تمدنی مستمری را به لطف برنامه «مراکش، کلانشهر تجدیدپذیر» تجربه می‌کند.

در این مراسم سالم بن محمد المالک، مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (ISESCO)، محمد مهدی بن سعید، وزیر جوانان، فرهنگ و ارتباطات مغرب و تعدادی از سفرای کشورهای عربی و اسلامی حضور داشتند.

وزیر جوانان، فرهنگ و ارتباطات مراکش نیز در سخنانی خطاب به رسانه‌ها گفت: انتخاب مراکش به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای سال ۲۰۲۴، مؤید رشد و پویایی فرهنگی است که این شهر تجربه کرده است.

وی با تأکید بر جهانی بودن شهرت این شهر، افزود: این مراسم فرصتی برای معرفی بهتر میراث این شهر و به طور کلی میراث کشور مغرب به جهانیان خواهد بود.

ارسال نظر