برپایی نمایشگاه قرآن از ۱ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳

۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ۰۹:۳۰:۰۵

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برپایی سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج،علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم رونمایی از ۱۴ دستاورد و کلان‌برنامه قرآنی دولت سیزدهم به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
 معاف در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: نمایشگاه قرآن کریم از سنت‌های حسنه جاریه جمهوری اسلامی و بزرگترین رویداد قرآنی کشور است.

وی افزود: نمایشگاه آینده به روال هر سال در ماه رمضان برگزار خواهد شد. در این دوره شاهد برپایی نمایشگاه قرآن در فروردین‌ماه خواهیم بود، یعنی از آغاز سال ۱۴۰۳ تا چهاردهم فروردین ماه به مدت دو هفته نمایشگاه قرآن در مصلای امام خمینی(ره) باشکوه‌تر، مردمی‌تر و مفهومی‎تر برپا خواهد شد.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد تصریح کرد: تعطیلات نوروزی، فرصت مغتنمی است تا مردم در ماه مبارک رمضان تفرج و تفریح قرآنی داشته باشند، امیدواریم با طراحی‌های ویژه‌ای که برای ساعات افطار و بعد از افطار مردم در نظر گرفته شده است، این امر محقق شود.

دبیر کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم بیان کرد: با توجه به محدودیت سفر در ماه مبارک رمضان، امسال شاهد برپایی نمایشگاه قرآن در ۳۰ استان و با شعار «می‌خوانمت» خواهیم بود.

معاف در ادامه در مورد تحولاتی که در نمایشگاه سی‌ویکم صورت گرفته است، بیان کرد: نمایشگاه آینده تحول خوبی داشته است، امسال به کیفی‌سازی نمایشگاه و کیفیت بیشتر بخش‌ها به خصوص بخش کودک و نوجوان اندیشیده‌ایم. با توجه به برپایی نمایشگاه در تعطیلات نوروز امسال شاهد بازدیدهای خانوادگی بیشتری از نمایشگاه خواهیم بود و لذا حتماً بخش کودک و نوجوان توسعه ویژه پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بحث نهج‌البلاغه و حکومت براساس نهج‌البلاغه و نیز حکمرانی قرآنی مورد توجه خواهد بود. در کنار این مساجد پایگاه قرآن و حوزه‌های علمیه هم به شکل ویژه در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد بیان کرد: تاکنون ۲۵ کشور برای حضور در بخش بین‌الملل نمایشگاه سی‌ویکم اعلام آمادگی کرده‌اند. این بخش به طور خاص با محوریت مسئله فلسطین و مقاومت مردم مقتدر غزه، لبنان، یمن و فلسطین خواهد بود. مسئله مقاومت جزء اصلی‌ترین مباحث امسال در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر