شروع ماه رمضان ۱۴۴۵ بر اساس محاسبات نجومی

۱۴۰۲/۱۰/۳۰ ۰۸:۱۴:۴۸

بر اساس محاسبات نجومی، ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۲۴، برابر با ۲۱ اسفند ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، زمان زیادی تا آغاز ماه رمضان ۲۰۲۴/۱۴۴۵ باقی نمانده و طبق محاسبات نجومی، ماه مبارک از روز دوشنبه ۱۱ مارس ۲۰۲۴ برابر با ۲۱ اسفند و با رؤیت هلال پس از غروب آفتاب در روز یکشنبه ۲۹ شعبان ۱۴۴۵ آغاز می‌شود.

اکثر کشورهای عربی و اسلامی برای رؤیت هلال ماه مبارک رمضان بر رصدخانه‌های نجومی متکی هستند تا بدین ترتیب به فرموده پیامبر اکرم (ص) عمل کنند.

انتظار می‌رود که کشورهای عربی از شهروندان بخواهند که هلال ماه رمضان ۲۰۲۴ را در ۲۹ شعبان ۱۴۴۵ مشاهده کنند، در حالی که دادگاه عالی عربستان سعودی جلسه رؤیت هلال را در شهر حوطة سدیر (شمال غربی ریاض) برگزار خواهد کرد و با استفاده از جدیدترین دستگاه‌های برای یافتن هلال ماه رمضان اقدام خواهد شد.

پس از تأیید رؤیت هلال ماه مبارک رمضان از طرق شرعی و نجومی، این موضوع از سوی دستگاه‌های دینی مسئول به مردم اعلام می‌شود تا به این ترتیب ماه مبارک رمضان آغاز شود.

از سوی دیگر برخی کشورهای اسلامی برای تعیین تاریخ شروع ماه رمضان بر محاسبات نجومی تکیه می‌کنند. در ترکیه، ریاست امور مذهبی روز یکشنبه ۱۰ مارس، برابر با ۲۰ اسفند را به عنوان اولین روز ماه مبارک رمضان سال ۲۰۲۴ تعیین کرده است.

بر اساس پیش‌بینی‌های نجومی، ماه مبارک به مدت ۳۰ روز خواهد بود و روز چهارشنبه ۱۰ آوریل اولین روز عید سعید فطر خواهد بود.

ارسال نظر