سرپرست حجاج ایرانی مطرح کرد؛
ضرورت استفاده از سرمایه‌های جمعی برای گسترش معارف مهدوی

۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ۰۸:۴۸:۲۸

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار مدیر مرکز تخصصی موعود و رئیس مؤسسه آینده روشن بر استفاده از سرمایه‌های جمعی برای گسترش معارف مهدوی و ترویج فرهنگ مهدویت تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید مسعود پورسید آقایی مدیر مرکز تخصصی موعود و رئیس مؤسسه آینده روشن به همراه جمعی از اساتید و مدیران این مؤسسه با حضور در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم با حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب دیدار و گفتگو کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این دیدار فعالیت‌های مؤسسه آینده روشن را برجسته، عالمانه و همراه با اخلاص خواند و با اشاره به همایش دکترین مهدویت بر ضرورت گسترش معارف مهدوی و ترویج فرهنگ مهدویت در کشورهای منطقه، تأکید کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های معتبری در داخل کشور و دیگر کشورها وجود دارند که لازم است برنامه‌های مهدوی با مشارکت این دانشگاه‌ها به انجام برسد، اظهار داشت: مسئولان مؤسسه آینده روشن می‌توانند از ظرفیت دانشگاه تهران و برخی دانشگاه‌های کشور عراق و لبنان که امکان مناسبی برای همکاری در این زمینه دارند، استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین گفت که مناسب است با هدف نمود بیشتر همایش دکترین مهدویت در بین دانشگاهیان، از ظرفیت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها استفاده شود و این نهاد مشارکت فعال در برگزاری همایش داشته باشد و از ادیان دیگر نیز که اعتقاد به موعود دارند برای شرکت در این همایش دعوت شود.


وی بر استفاده از سرمایه‌های جمعی برای گسترش معارف مهدوی تأکید کرد و اظهار داشت: کمیته فرهنگی آموزشی اربعین، معاونت فرهنگی و مدیریت امور آموزشی و فرهنگی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و نیز پژوهشکده حج و زیارت این ظرفیت را دارند که با مؤسسه آینده روشن برای ترویج فرهنگ مهدویت همکاری کنند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی با ارائه گزارشی از فراخوان نوزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با عنوان «جوان، انتظار و استمرار انقلاب اسلامی» که قرار است سوم و چهارم اسفند امسال برگزار شود، گفت: موضوع مقالات این همایش در سه محور اصلی انقلاب اسلامی، چالش‌ها (فرهنگی، اجتماعی و سیاسی) و راهکارها (تبیینی و اجرایی) قابل دسته بندی است.

وی افزود: مؤسسه آینده روشن در راستای رسالت علمی و انقلابی خود و در ادامه مباحث همایش‌های سال‌های گذشته پس از طرح کلی حرکت ائمه (انتظار، تقیه، قیام و حکومت)«همایش 16» و تبیین انتظار«همایش 17» و حکومت دینی«همایش 18» موضوع نوزدهمین همایش خود را به چالش‌ها و راهکارهای حکومت دینی و نظام اسلامی در مواجهه با نسل جوان اختصاص داده است.


رئیس مؤسسه آینده روشن خاطرنشان کرد: باید ویژگی‌های نسل نو و انتظارات و دغدغه‌های آنان را شناخت و با شناخت زمینه‌های ایجاد چالش به راه‌حل اندیشید و با تربیت مربیانی کارآمد که مهارت برخورد با نسل جوان و توانایی ایده‌پردازی و ارائه آموزه‌های ناب دینی در قالب‌های نو و مناسب را داشته باشند به استقبال نسل نوخاسته رفت.

ارسال نظر