حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:
مردم را با محبت خود به دین دعوت کنید

۱۴۰۲/۱۰/۰۲ ۰۸:۰۳:۱۳

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: مردم را در هر قشری که هستند به جای اینکه با زبان خود شیعه کنید با محبت خود شیعه کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از خبرگزاری مهر؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: کلمه محبت از سوره مبارکه بقره تا جز سی به مناسبت‌های گوناگون ذکر شده است که جزو احوالات گفتار زحمت کشیده‌ها در تربیت انسان است، همه جای دنیا رسم است وقتی می‌خواهند زمینی را برای کشت بخرند از مقدار آب آن پرسش می‌کنند؛ کسی که محبت ندارد و خشک است محصول خوبی ندارد چراکه آب معنوی رشد دهنده محصول را ندارد. این مساله در روایات زیاد آمده است.

وی افزود: در غرب محصولات صنعتی خوب اما محبت بین افراد بسیار کم است. در کشور ما هنوز محبت بین مردم وجود دارد عالمان فراوانی در شیعه نسبت به مردم محبت داشتند بدون اینکه توقعی از آنها داشته باشند. افرادی که نسبت به مردم محبت دارند کاری به ثروت و فقر مردم ندارند بلکه عاشق نجات و دستگیری مردم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: شیخ غلامرضا یزدی ۸۰ سال پیش با چارپای خود از یزد تا روستاهای خراسان، بندرعباس و جنوب شرقی کرمان می‌رفت در حالی که از کسی چیزی نمی‌گرفت مردم را جمع می‌کرد تا از علم خود به آنها آموزش دهد در این مناطق دین مردم نسل گذشته مدیون او است. دین مردم را رشد دهید این محبت است وقتی من به مردم محبت نداشته باشم عنوان و صندلی بزرگ برای کسی سودی نخواهد داشت.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه انسان خشک و بی محبت میوه ندارد، عنوان کرد: پیامبر (ص) می‌فرمایند عالمی که با علم خود برای مردم کار نمی‌کند آن را به کار نمی‌گیرد و شبهات مردم را برطرف نمی‌کند، علم در وجود او همچون سنگ است بو و خاصیت ندارد در قیامت بوی بسیار متعفن از او بلند می‌شود تا جایی که تمام دوزخیان به خداوند شکایت می‌کنند که این بو را از جهنم بردارد. این امر مختص عالمان دینی نیست بلکه هرکس هر دانش مفیدی دارد و آن را پخش نمی‌کند و به دیگران آموزش نمی‌دهد شامل این امر است.

مردم را با محبت خود به دین دعوت کنید

وی ضمن توصیه جوانان به مطالعه کتاب «فضیلت های فراموش شده» که در وصف ملاعباسی تربتی آمده است؛ بیان کرد: در ۱۵ کیلومتری تربیت حیدریه در خراسان جنوبی زندگی عالمی بسیار اخلاق مدار با تدریس بسیار خوب به نام ملأ عباس تربتی بود که خرج زندگی خود را از کشاورزی تأمین می‌کرد، او عابد، کامل، مؤمن، عاشق و دلباخته خدمتگزاری بود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: اگر محبت در خانواده‌ها حاکم شود و ارزش آن را بفهمند دیگر هیچ اختلافی بین هیچکس نخواهد بود. افرادی که به حرام خوری می‌پردازند افراد بی محبتی هستند. در روایت است مردم را در هر قشری که هستند به جای اینکه با زبان خود شیعه کنید با محبت خود شیعه کنید.

ارسال نظر