اعتبار زائر امام حسین(علیه السلام) در روز قیامت

۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۰۸:۴۶:۲۰

 روحانی کاروان عتبات دانشگاهیان استان قم ضمن تبریک ایام شادی اهل بیت (ع) با بیان فضیلت گریه بر امام حسین(ع) و تاثیر زیارت آن حضرت گفت: از پیام های زیارت، اعتبار و احترام زائر نزد پروردگار است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از کربلای معلی، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید حسینی، روحانی کاروان دانشگاهیان استان قم، در جمع زائرین این کاروان از فضیلت گریه و زیارت امام حسین (ع) نکاتی را بیان کرد.

در این جلسه معنوی پس از قرائت زیارت پرفیض عاشورا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی ضمن تبریک ایام شادی اهل بیت (ع) با بیان فضیلت گریه بر امام حسین(ع) و تاثیر زیارت آن حضرت گفت: از پیام های زیارت، اعتبار و احترام زائر نزد پروردگار است که به برکت توسل و توجه به حضرت سیدالشهدا(ع) و ارتباط قلبی با ایشان و ذخیره ای برای روز سختی، یعنی روز قیامت است.

روحانی کاروان دانشگاهیان قم ادامه داد:در حدیث نورانی از امام صادق (ع) به این حقیقت توجه داده شده که:« مَنْ أَرَادَ الله بِهِ الْخَیْرَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَیْنِ(ع) وَ حُبَّ زِیَارَتِهِ»یعنی اگر خداوند خیر بنده ای را بخواهد در دل آن بنده محبت امام حسین(ع) و محبت زیارت آن حضرت را می اندازد.

وی افزود:گریه و بکاء بر سیدالشهدا(ع) روش اهل بیت بوده و موجب تعالی روح می شود.فرموده اند هر چشمی گریان است در روز قیامت، به جز چشمی که بر مصائب امام حسین (ع) گریه کرده باشد.در نتیجه شما دانشجویان که به دنبال تعالی و کسب کمالات معنوی هستید می توانید بهره های فراوانی از معارف که در زیارت عاشورا و احادیث پیرامون قضیه عاشورا بیان شده است ببرید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:با توجه به صفای باطنی که خاصیت جوان متفکر می باشد، از خدا می خواهیم خداوند در روز میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (علیه السلام) و در ماه شعبان المعظم، ماه رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) به توفیقات شما بیفزاید و فرج حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را نزدیک بگرداند و انقلاب اسلامی را به انقلاب جهانی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متصل بگرداند.

در پایان این مراسم،ذکر توسل توسط مداح مستقرستادعمره و عتبات دانشگاهیان در کربلای معلی انجام گرفت.

ارسال نظر