حجت الاسلام والمسلمین مظلومی:
سبک زندگی پیامبرگونه سعادت دنیا و آخرت را تضمین خواهد کرد

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ ۰۸:۵۵:۰۹

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در همایش معنوی «احلی من العسل» ویژه کاروان های دانشگاهی، در کربلا گفت: اگر سبک زندگی ما پیامبرگونه باشد قطعا موجب سعادت دنیا و آخرت خواهد شد.


به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی، حجت الاسلام والمسلمین مظلومی؛ معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در همایش معنوی «احلی من العسل» که ویژه کاروان های دانشگاهی، در کربلای معلی برگزار می شود، تصریح کرد: اگر سبک زندگی ما پیامبرگونه باشد قطعا موجب سعادت دنیا و آخرت خواهد شد.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: تفاوت ماه شعبان نسبت به ماههای دیگر مانند تفاوت اهل بیت پیامبر(ص) نسبت به سایر انسانهاست و فضیلت یک روز و شب ماه شعبان، نسبت به روزهای دیگر خیلی ترجیح دارد و آن شب و روز نیمه شعبان است که در مقام تمثیل مانند فضیلت امیر المومنین علی (ع) نسبت به سایر ائمه اطهار(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین مظلومی در ادامه با اشاره به موضوع ولایت پذیری از ائمه اطهار(ع) ضمن تشریح موضوع ولایت از حوزه نظری و عملی افزود: وظیفه شیعیان در عصر غیبت بسیار حساس و مهم است و همه شیعیان، باید با این موضوع آشنایی داشته و از حیث نظری و عملی مقید به این اصل مهم باشند.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به فرازی از زیارت عاشورا که می فرماید:« اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد» گفت: در این قسمت از دعا از خدای متعال می خواهیم که زندگانی و مرگ ما پیامبرگونه باشد، در واقع این مطلب، اشاره به اصطلاح امروزی «سبک زندگی» می کند البته به سبک و روش پیامبر(ص) که درست ترین و به آیین ترین سبک زندگانی است و اگر این امر محقق شود سعادت دنیا و آخرت را به همراه خواهد داشت.

برپایه این گزارش، در ابتدای این همایش تعدادی از دانشجویان اشعار و دلنوشته های خود را در عشق و ابراز ارادت به اهل بیت (علیهم السلام) قرائت کردند و در پایان هم برنامه معنوی روایتگری توسط راوی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا اجرا شد.

ارسال نظر