مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق تشریح کرد:
کلام امام سجاد(ع) درباره سخت‌ترین محل مصائب اهل بیت (ع)

۱۳۹۸/۰۱/۰۳ ۱۲:۳۰:۰۷

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی،در جمع زائرین دانشگاهی گفت:در روایت آمده از امام سجاد(ع) پرسیدند:‌ سخت‏‌ترین مصائب شما در سفر کربلا کجا بود؟ که ایشان در پاسخ سه بار فرمودند: «الشّام، الشّام، الشّام».

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلّی، حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق شنبه 2 فروردین در همایش «أحلی من العسل» که با حضور دانشجویان و دانشگاهیان کشور برگزار شد، طی سخنانی با تأکید بر اینکه دستاورد انسان‌ها در زیارت اهل بیت (ع) منوط به میزان معرفت آنهاست، گفت: هر اجر و پاداشی بستگی به معرفت انسان دارد و معرفت فوق علم است، معرفت علمِ توأم با اعتقاد و باور است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق افزود: وقتی زائران به زیارت امام حسین (ع) می‌آیند و در زیارت آن حضرت چنین می‌گویند:"السلام علیک یا قتیل العبرات"، معمولاً چنین معنا می‌کنیم که سلام بر کشته اشک‌ها، در حالیکه «عبرات» دارای دو معناست: اشک و عبرت. در کربلا فقط نباید گریست بلکه باید نگریست و عبرت گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با اشاره به سالروز شهادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: حضرت زینب (س) نشان داد که زنان جامعه اسلامی می‌توانند در حل بحران‌ها و مسائل مختلف نقش مهمی ایفا کنند. واقعه کربلا در دو بحران واقع شد که نخستین آن محاصره نظامی از سوی دشمنان بود و اجازه نمی‌دادند کسی به کاروان امام حسین (ع) ملحق شود.

وی ادامه داد: دومین بحران از شب یازدهم تا رفتن به شام بود. در سرزمین شام آنقدر به اهل بیت (ع) سخت گرفته شد که در روایت آمده از امام سجاد(ع) پرسیدند:‌ سخت‏‌ترین مصائب شما در سفر کربلا کجا بود؟ که ایشان در پاسخ سه بار فرمودند: «الشّام، الشّام، الشّام».

به گزارش لبیک، برگزاری گردهمایی کاروان‌های دانشجویان در قالب همایش «أحلی من العسل» یکی از برنامه‌های فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور است که به‌ صورت انحصاری برای کاروان‌های دانشگاهی برگزار می‌شود و طبق نظرسنجی‌های انجام‌ شده در نوزده دوره گذشته از استقبال بسیار خوبی برخوردار بوده است. این برنامه روایتگری که در سالن همایش‌های بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار می‌شود، تلفیقی از واقعه عاشورا و هشت سال دفاع مقدس است که با اجرای راویان بعثه مقام معظم رهبری برای دانشجویان به تصویر کشیده می‌شود.

ارسال نظر