کربلای معلی در سالروز رحلت حضرت ام البنین(س)سیاهپوش شد

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۲۰:۳۰:۵۲

در سالروز وفات حضرت ام‌البنین(سلام الله علیها)همسر امیرالمؤمنین علی(ع) و مادر بزرگوار قمر بنی هاشم ابالفضل العباس(ع) کربلای معلی و بین‌الحرمین حال و هوای عزاداری به خود گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی،در سالروز وفات حضرت ام‌البنین(سلام الله علیها)همسر امیرالمؤمنین علی(ع) و مادر بزرگوار قمر بنی هاشم ابالفضل العباس(ع) کربلای معلی و بین‌الحرمین حال و هوای عزاداری به خود گرفت.

در شب رحلت حضرت ام‌البنين(سلام الله عليها) زائران دانشگاهی همراه با سایر زایرین ایرانی وعراقي وشیفتگان ودلدادگان حضرت قمربنی هاشم(ع) در بين‌الحرمين به عزاداري و سينه زني پرداختند.

بین الحرمین وحرم های مطهر سیدالشهدا(ع) و قمربنی هاشم(ع) در مناسبت‌هاي عزاداري با چراغ‌هاي قرمز رنگ مزين مي‌شود و به نوعي اعلام عزاست. نصب پرچم هاي مشكي که بر روی آنها نوشته شده (السلام علیک یا سیدتی ام البنین)توجه زائران را به بزرگداشت سالروز وفات ام العباس(ع) جلب كرده است.

در مسير بين‌الحرمين نيز پرچم‌ و بنرهاي عزاداري نصب شده و دستجات كوچك عزاداري توسط كاروان‌ها به صورت خودجوش در حال حركت به سمت حرم باب الحوائج(ع) براي عرض تسليت هستند.

در شب وفات این بانوی بزرگوار از سوي عتبه عباسي مراسم سينه‌زني وعزاداري در حرم حضرت عباس(ع) بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.همچنین ويژه برنامه شام وفات حضرت ام‌البنين(س) از سوي نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا بعد از نماز مغرب و عشاء در سرداب مطهر حرم حضرت عباس(ع) همراه با سخنراني و مداحي براي زائران ايراني برگزار می شود.

گفتنی است؛ برخي دانشجویان تا سحر در بين الحرمين مي‌مانند تا بيشترين بهره را از فرصت معنوی بدست آمده در اين روزها و شب‌های کربلا ببرند.

ارسال نظر