جشن میلاد حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلا برگزار شد/گزارش تصویری

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ ۰۸:۵۰:۰۱

مراسم باشکوه جشن میلاد امام حسین(ع) با حضور پرشور زائران ایرانی از سوی بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی، بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، جشن باشکوهی را به مناسبت میلاد با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور پرشور زائران کشورمان در حرم مطهر آن حضرت برگزار کرد.

در این مراسم، ابتدا کریم منصوری؛ از قاریان برجسته بین المللی به قرائت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و در ادامه اسدالله عرب سرخی؛مداح اهل بیت(ع) به ذکر اشعاری در وصف حضرت سیدالشهدا(ع) پرداخت.

محمدرضا غلامرضازاده نیز اشعاری را در بیان عظمت سید و سالار شهیدان(ع) سرود و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین اویسی؛ سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا بر دانستن قدر نعمت حضور در حرم امام حسین(ع) در شب میلاد با سعادت آن حضرت تأکید کرد.

وی با بیان اینکه باید برای ولادت این مولودی که من و شما میهمان آن هستیم، جبرائیل باید اجازه بگیرد، با اشاره به متن کامل الزیارات گفت: بشارت ولادت، همزمان با بحث شهادت مطرح می شود و پیامبر اکرم(ص) و حضرت زهرا(س) باید به این امر راضی باشند، تا حسین بن علی(ع) متولد شود.

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا تصریح کرد: با تولد حضرت امام حسین(ع)، دیگر آسمان معراج زمینیان نیست، بلکه زمین معراج آسمانیان شده است.

وی با بیان اینکه عبادت مقدمه تکامل و هدف خلقت است، گفت: ملائک برای عرض تبریک به خانه حضرت فاطمه(س) آمدند و باید اینطور هم باشد، چرا که امام حسین(ع) با نثار جان خود، فرزندان و یارانش و اسارت خاندان مطهرش(سلام الله علیهم اجمعین) سبب بقای عبودیت شد و اگر نبود عبودیت و بندگی از بین رفته بود.

پایان بخش مراسم جشن میلاد با سعادت امام حسین(ع) که از ساعت 10 شب آغاز شده بود و تا ساعت 11 ادامه داشت، مرثیه خوانی عباس حیدرزاده؛ از مداحان اهل بیت(ع) بود که به مجلس شور و نشاط قابل توجهی داد و البته با استقبال زائران نیز همراه شد.

ارسال نظر