حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی :
هیچ مکتبی به اندازه اسلام به کسب علم بها نداده است

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ ۱۴:۰۸:۱۰

 حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی در همایش احلی من العسل،خطاب به دانشجویان گفت:توانایی های انسان به عنوان سرآمد خلقت و اشرف مخلوقات بی نهایت است که در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به کسب علم و ترویج آن بها داده نشده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی، عصر روز گذشته، همایش احلی من العسل با استقبال و حضور چشمگیر زائران دانشگاهی از استان های تهران، قم، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان شرقی برگزار گردید.
سخنران این همایش حجت الاسلام و المسلمین راشدیزدی با اشاره به توانایی های خارق العاده بشر در تسخیر نظام هستی، خطاب به دانشجویان گفت: انسان سرآمد خلقت بشر است و مهمترین رسالت شما کسب علم همراه با معرفت است.
وی افزود: توانایی های انسان به عنوان سرآمد خلقت و اشرف مخلوقات بی نهایت است که در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به کسب علم و ترویج آن بها داده نشده است.
حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی با اشاره به آیه 39 سوره نجم گفت: خداوند در بیش از دویست مورد، «عمل» انسان را ملاک شخصیت او قرار داده است و در هفت مورد ماده «صُنع» را که به معنی صورت دادن کار است بیان فرموده است.حاصل سخن اینکه خداوند، کار و کوشش را ملاک شخصیت آدمی بیان کرده است.
راشد یزدی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت کسب علم و دانش در اسلام اشاره و افزود: تفاوت عمده اسلام با مكاتب بشري در کسب علم اين است كه اسلام علم را در جهت رشد، تعالي و سعادت بشر به خدمت مي گيرد و لذا جهت گيري الهي را در آن شرط مي داند.
وی در ادامه گفت: از ديدگاه قرآن كريم، اين علم است كه سبب برتري و بزرگي خلفا و جانشينان خداست؛ هر مخلوقي كه نسبت به اسما و صفات و نيز افعال خداوند، عالم‌تر باشد، و از مخلوقات او آگاهي داشته باشد، برتر و در نتيجه جانشين خدا بر خلق است.
حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی کسب علم و ترویج آن را مصداق باقیات صالحات خواند و گفت که یکی از ویژگیهای علم و دانش دوام و ماندگاری منافع آن است و اجر و پاداش آن هم حتی پس از مرگ برای انسان همچنان ادامه پیدا خواهد کرد و تا زمانی که آن علم باقی می ماند و به آن عمل می شود، پاداش نویسنده و نقل کنندۀ آن باقی خواهد ماند.
در پایان این همایش، روایت حماسه آفرینی یاران حسینی و رشادت های سربازان خمینی توسط راوی بعثه مقام معظم رهبری بیان شد.

ارسال نظر