حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی:
حضرت زهرا(سلام الله علیها)، نمونه یک انسان کامل است

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ ۱۳:۴۷:۵۱

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی در جمع زائران دانشگاهی در کربلا با اشاره به تقسیم بندی درجه و مقام انسانیت توسط علمای اخلاق، حضرت زهرا(س) را نمونه یک انسان کامل و الگوی بشریت خواند.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی؛ حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی در جمع زائران دانشگاهی از استان های تهران،مازندران، آذربایجان شرقی، سمنان، مرکزی، گلستان و بوشهر در کربلا با اشاره به تقسیم بندی درجه و مقام انسانیت توسط علمای اخلاق، حضرت زهرا(سلام الله علیها) را نمونه یک انسان کامل و الگوی بشریت خواند.

راشد یزدی در ادامه افزود: با اشاره به آیه 5 سوره انسان که صفات انسان های کامل در این سوره بیان شده است و در قلب این سوره آیه « وَيُطْعِمُونَالطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِينًا و...» قرار دارد تمام مفسرین شیعه و بسیاری از علمای اهل سنت معتقدند قلب سوره انسان مربوط به حضرت زهرا (سلام الله علیها) و حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) است.

وی در ادامه گفت: امام حسین (علیه السلام) همچون مادرش حضرت زهرا (سلام الله علیها)نمونه کاملی از انسان متعالی، مسئول، رهنما و هدایت دهنده است و او زمانی که عزت اخروی را بر حیات ذلت بار دنیوی ترجیح داد ؛ در پاسخ به برخی که از وی خرده گرفتند، فرمود: شما نه تنها مسلمان نیستید، بلکه انسان هم نیستید، نمی‌بینید به حق عمل نمی‌شود و در برابر باطل کسی فریاد نمی‌زند.

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی در پایان به دانشجویان و اساتید توصیه کرد که از این فرصت بی نظیر قرار گرفتن در کنار مضجع شریف امام حسین(ع) و این سرزمین مقدس، حداکثر بهره را ببرند.


ارسال نظر