دیدار مسئولین ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با رئیس سازمان حج و زیارت پیرامون عمره دانشگاهیان

۱۴۰۲/۰۸/۰۱ ۱۴:۴۷:۵۷

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و مسلمی،معاون پشتیبانی و اعزام ستاد با سیدعباس حسینی،رئیس محترم سازمان حج و زیارت دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و محسن مسلمی،معاون پشتیبانی و اعزام ستاد با سیدعباس حسینی،رئیس محترم سازمان حج و زیارت دیدار و گفتگو کردند.
در این جلسه که همزمان با ایام ولادت با سعادت امام حسن عسکری(ع) برگزار شد،حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص سابقه تشرف دانشگاهیان به سرزمین وحی گفت: اعزام دانشگاهیان به عمره مفرده از سال ۱۳۷۸ با اعزام ۲ کاروان از دانشجویان دانشگاه تهران آغاز شد که این تعداد به بیش از ۲۵ هزار عمره گزار دانشگاهی در سال ۱۳۹۳ رسید.
حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور گفت:رسالت ستاد، اعزام دانشگاهیان به عمره و عتبات است که امیدواریم با راه اندازی مجدد عمره، اعزام دانشگاهیان مشتاق زیارت بیت الله الحرام و مدینه منوره هم از سر گرفته شود.
رئیس و معاون ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در ادامه در خصوص سهمیه عمره دانشگاهیان کشور ، اعزام متمرکز کاروان های دانشگاهی، ارائه تسهیلات به زائران عمره گزار و زمان بندی اعزام ها با رئیس سازمان حج و زیارت گفتگو نمودند.
سید عباس حسینی،رئیس سازمان حج و زیارت ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به دانشگاهیان دارند و امیدواریم با بازگشایی سفر عمره این حرکت معنوی دوباره آغاز و دانشگاهیان را به سرزمین وحی اعزام کنیم .
در ادامه رئیس سازمان حج و زیارت از اقدامات اجرایی و فعالیت های صورت گرفته برای تامین ، تخصیص، انتقال و نرخ ارز، موضوع پرواز و نرخ بلیط هواپیما و اعلام آمادگی طرف عربستانی برای صدور روادید کارگزاران اعزامی به عربستان گزارش داد.
گفتنی است،اعزام کاروان دانشگاهیان به عمره مفرده از سال ۱۳۷۸ آغاز و تا فروردین ماه سال ۱۳۹۴ ادامه پیدا کرد و در این مدت هزاران نفر از زائران دانشگاهی به سرزمین وحی اعزام شدند. با توقف اعزام زائران ایرانی به عمره،این توفیق از قشر دانشگاهی کشور هم سلب شد که امیدواریم با بازگشایی مجدد این سفر، شاهد حضور معنوی و با شکوه کاروان های دانشگاهی کشور در مدینه منوره و مکه معظمه باشیم.

ارسال نظر