نشست هماهنگی و توجیهی مسئولان و کارشناسان شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد

۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۱۸:۲۰:۱۰

 نشست هماهنگی و برنامه ریزی بیست و سومین دوره اعزام عتبات دانشگاهیان، چهارشنبه ۵ بهمن ماه با حضور رئیس ستاد،مسئولین و کارشناسان عمره و عتبات دانشگاهیان سراسر کشور برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک؛ نشست هماهنگی و برنامه ریزی بیست و سومین دوره اعزام عتبات دانشگاهیان، چهارشنبه 5 بهمن ماه با حضورحجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور؛ رئیس ستاد، مسئولین و کارشناسان عمره و عتبات دانشگاهیان سراسر کشور در بستر فضای مجازی برگزار گردید.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و سپس حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام هادی(ع) به مسئولین و کارشناسان عتبات دانشگاهیان استان های کشور، در خصوص برنامه ریزی این دوره مواردی را مطرح کرده و برنامه های کلان بیست و سومین دوره از اعزام عتبات دانشگاهیان را بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور بعد از ارائه گزارشی از بیست و دومین دوره عتبات دانشگاهیان، سرفصل برنامه های بیست و سومین دوره را بیان کرد و گفت:ثبت‌نام از متقاضیان تشرف به عتبات دانشگاهیان از 22دی ماه در سایت لبیک آغاز و تا 29 دی ماه ادامه داشت و در این مدت بیش از 50 هزار نفر از دانشگاهیان جهت اعزام به عتبات در سایت لبیک ثبت‌نام کردند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:در دوره قبلی با محدودیت های کرونایی مواجه شدیم و کاروان های زمینی توفیق تشرف پیدا نکردند. به حمدالله با برطرف شدن این مشکل و عادی شدن شرایط،در این دوره کاروان های زمینی نیز به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

وی افزود:از روزی که تحویل مدارک آغاز شده، تعدادی از زائرین قبل از آغاز ساعت کار اداری در دفتر ستاد حضور پیدا می کنند که این میزان شور و شوق دانشگاهیان، وظیفه ما را سنگین تر می کند.

مطهری پور گفت: در تلاشیم که با برنامه ریزی های منظم، بهترین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات را در دوره بیست و سوم داشته باشیم و بتوانیم با برنامه های فرهنگی مناسب ،انتخاب روحانیون و مدیران دانشگاهی و اجرای برنامه های جدید، کیفیت اعزام های دانشگاهی را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد:این جلسه با هدف بررسی مشکلات و عیوب احتمالی عتبات دانشگاهیان در بخش اجرایی و فرهنگی، بررسی راهکارهای ارتقا و پیشرفت همه جانبه، همفکری، ایجاد تعامل و همگرایی در بخش های مختلف برگزار شد .

در ادامه،محسن مسلمی؛معاون پشتیبانی و اعزام ستاد گفت: ما سعی کردیم بهترین هتل ها و امکانات را برای کاروان های دانشگاهی در نظر بگیریم.

معاون اجرایی و اعزام ستاد همچنین در مورد زمان بندی اعزام،هتل های متمرکز،بازه های زمانی و مناسبتی،برنامه ریزی مناسبت های مذهبی،وام و صدور مجوز خروج از کشور توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه،سعید سروی،معاون اداری-مالی ستاد؛در خصوص برنامه های آموزشی و  فرهنگی ستاد،برگزاری جلسات آموزشی قبل از سفر و بسته های فرهنگی و موارد مربوط به امور مالی توضیحاتی ارائه داد.

سپس مسئولین و کارشناسان عمره و عتبات دانشگاهیان در استان ها ضمن بیان موارد خود بر لزوم توجه به بازه های زمانی مناسب اعزام دانشجویان،صدور مجوز خروج از کشور مشمولین، پیگیری وام، برنامه های مختلف فرهنگی، جلسات قبل از سفر و .... تاکید نمودند.


ارسال نظر