زائران دانشجو از اماکن تاریخی و مذهبی مدینه منوره بازدید کردند+تصاویر

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ ۱۳:۳۷:۰۷

زائران کاروان های عمره دانشجویی در زیارت دوره با عمده ترین آثار تاریخی و مذهبی صدر اسلام در مدینه منوره آشنا شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،زائران عمره دانشجویی كه به عربستان سفر نموده اند، ابتدا به مدينه منوره مشرف شده و در چند روز اقامت در شهر مدينه، عمدتا به زيارت پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله) و فاطمه زهرا(سلام الله عليها) و نيز ائمه مظلوم بقيع (عليهم السلام) مي‌روند و پس از كسب فيوضات معنوي و آمادگي روحي لازم براي انجام اعمال به شهر مكه عزيمت مي‌كنند.

بر اساس این گزارش، هر کاروان، یک روز در مدینه منوره به صورت گروهی به زیارت امکان مقدس و تاریخی این شهر مقدس مشرف می شود که به زیارت دوره معروف است.زائران کاروان عمره دانشجویی نیز طی یک اردوی نیم روزه با حضور در اماکن تاریخی و مذهبی صدر اسلام در مدینه منوره با تاریخچه و حوادثی که در آنجا رخ داده بود، آشنا شدند.

در شهر مدينه منوره،عموم زائران از مسجد قبا، مسجد قبلتين، مزار حضرت حمزه سيد الشهدا (عليه السلام) و شهداي احد در منطقه عملياتي جنگ احد و نيز محل جنگ احزاب يا خندق و مساجد موجود در آن منطقه ديدن مي‌كنند.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی و حجت الاسلام والمسلمین هادوی روحانیون این دو کاروان، در اماکن مختلفی که مورد بازدید و زیارت قرار گرفت، به حوادث تاریخی صدر اسلام اشاره نمودند و دانشجویان با بخشی از تاریخ اسلام آشنا شدند.

ارسال نظر