معاون فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبر داد:
برنامه های متنوع فرهنگی از قبل تا پس از سفر عتبات دانشگاهیان تدارک دیده ایم

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ ۰۹:۵۱:۱۷

حجت الاسلام والمسلمین منصورآبادی؛معاون فرهنگی ستاد در آستانه برگزاری هجدهمین دوره از عتبات دانشگاهیان در خصوص برنامه های فرهنگی ویژه کاروان های دانشگاهی گفت:برنامه های متنوع فرهنگی از قبل تا پس از سفر عتبات دانشگاهیان تدارک دیده ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،حجت الاسلام والمسلمین منصورآبادی؛معاون فرهنگی ستاد در آستانه برگزاری هجدهمین دوره از عتبات دانشگاهیان در خصوص برنامه های فرهنگی ویژه کاروان های دانشگاهی گفت:برنامه های متنوع فرهنگی از قبل تا پس از سفر عتبات دانشگاهیان تدارک دیده ایم.برای طول سفر نیز برنامه های متفاوتی برای کاروان های دانشگاهی برنامه ریزی شده و برگزار می شود. این برنامه ها شامل زیارت دوره های ویژه و زیارت اماکن تاریخی و مذهبی خاص است.

وی تصریح کرد:بازدید از اماکن مذهبی ویژه مانند مرقد صافی صفا و برنامه نجف شناسی با حضور راویان بعثه مقام معظم رهبری،بازدید از کتابخانه و مزار آیت الله حکیم و علامه امینی،بیت امام خمینی(ره) در نجف،زیارت مزار حر بن یزید ریاحی در کربلای معلی،برگزاری همایش احلی من العسل با روایتگری از برنامه های خاص کاروان های دانشگاهی است.

حجت الاسلام والمسلمین منصورآبادی گفت: به هر زائر یک بسته فرهنگی داده می شود. بسته فرهنگی زائرین شامل لوح فشرده راهیان آسمان ویراست سوم،هشت بهشت و مفاتیح دانشجویی است که سوالاتی نیز از این کتاب ها طراحی و مسابقه آن در سامانه جامع عتبات دانشگاهیان برگزار می شود.

وی افزود:مسابقه چراغ راه هدایت در بخش های مختلف کتابخوانی ،عکاسی،سفرنامه نویسی،دل نوشته،خاطره و ... برگزار می شود. آثار این مسابقه در دوره هفدهم جمع آوری شده و داوری آن آغاز شده است که برای برگزیدگان آن از نفر اول تا سوم به ترتیب کمک هزینه سفر زیارتی به مبلغ یک میلیون تومان،هفتصد هزار تومان نفر دوم و پانصد هزار تومان برای نفر سوم در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد:اعزام مداح، طرح زیارت نیابتی، برنامه ختم قرآن کریم در هتل های زائرین و فضاسازی معنوی هتل های دانشجویی از دیگر برنامه های ستاد در این دوره خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین منصورآبادی گفت:برای هر کاروان یک جلسه آموزشی کاروانی در نظر گرفته شده است،علاوه بر آن همایش های استانی پیش از سفر عتبات در سراسر کشور داریم که با حضور کلیه زائرین هر استان به صورت عمومی برگزار می شود. اردوی زیارتی قم–جمکران را نیز ویژه پس از سفر عتبات دانشگاهیان برنامه ریزی کرده ایم که در حال اجرا برای زائرین دوره های قبل است.

ارسال نظر

نظرات کاربران :

  محمد یوسفی :

سفر به مکه مکرمه رو برامون نمیذارین؟

  لبیک : باسلام عمره هنوز راه اندازی نشده است
  مهدیه و میرنام خانوادگی :

هزینه ثبت نام چقدر است؟

  لبیک : باسلام حدود هزینه سفر 1 میلیون و 700 از تهران است
  زهرا قاسملو :

آیا این کاروان ها زیر نظر سازمان حج و زیارت هستند؟

  لبیک : باسلام بله