رازي از رازهاي تكرار اهدناالصراط المستقيم در نماز

۱۳۹۶/۰۷/۲۳ ۰۹:۲۶:۲۶

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق در همایش احلی من العسل يكي از رمزهاي تكرار آیه اهدنا الصراط المستقيم در همه نماز هاي واجب و مستحب را لزوم توجه به تداوم حركت همیشگی درمسیر صراط مستقیم دانست. 

به گزارش خبرنگار اعزامي لبیک از كربلاي معلي، همايش احلی من العسل با حضور دانشجويان و اساتيد دانشگاه هاي مازندران، تهران، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، قم، قزوین و آذربایجان غربی در کربلای معلی برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط یکی از زائرین دانشجو و خوشامد گویی رضا همدانی؛ نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان آغاز شد.

در ادامه،حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني؛مسئول بعثه مقام معظم رهبری در جمع دانشجويان شركت كننده در همايش احلي من العسل با اشاره به حديثي خاطرنشان كرد: هركس می خواهد در بهشت همسايه پيامبر(ص)، حضرت زهرا(س) و امام علي(ع) باشد، زيارت امام حسين(ع) را ترك نكند، زيرا آخرت تجلي و تجسم اعمال اين عالم است و هركس زندگي خود را علوي و فاطمي كرد بدون شك در قيامت هم مورد عنايت آنان قرار خواهد گرفت.

وي با اشاره به اينكه صراط مستقيم نزدیکترین راه به سوی خداست اظهار داشت: همیشه در حال مراقبت و کشیک نفس کشیدن باشیم زیرا صراط مستقیم دقیق و ظریف است و سقوط از آن موجب سقوط بر پل صراط در آخرت می گردد.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در مورد سرانجام افراد اظهار داشت: شمر ابن ذي الجوشن بنابر آنچه نقل شده است، حدود 16 بار با پاي پياده به خانه خدا رفت و در جنگ صفين از فرماندهان لشگر حضرت علي (ع) بود و حتي زخمي شد و جزو جانبازان اين جنگ قرار گرفت، ولي پس از جريان حكميت جزو گروه خوارج شد و تا بدان جا به بيراهه رفت كه به قتل فرزند پيامبر و اميرالمومنين(ع) اقدام كرد و چهره بسیار زشت از خود ترسیم کرد و مورد لعن خدا، فرشتگان و جن و انس قرار گرفته است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق سه صفت بارز شمر را برشمرد و تصريح كرد: يكي از صفات اين شمر عبدالبطن بودن است يعني شكم پرست بود ومهمترین چیز برایش خوردن و پر کردن شکم بود ، دوم حسادت داشت و سوم بد زبان بود كه اين صفات بدترين صفات است و ما بايد از اين سه صفت دوري كنيم و به دنبال غذاي حلال و نيز به جاي حسادت در مورد صفات نيك ديگران اهل غبطه باشيم و زبان خويش را كنترل نموده و نیش زبان به کسی نزنیم بلكه زبان را به ذكر حق واداريم.

وي با اشاره به جمله اي از زيارت عاشورا كه« اللهم اجعل محياي محيا محمد و آل محمد» گفت: سبك زندگي ما بايد سبك زندگي اهل بيت باشد تا حیات طيبه نصيبمان گردد.

در ادامه نيز پس از قرائت مقاله توسط دو نفر از دانشجویان، جوايزي به نام هاي مبارك رقيه، سكينه و زينب تعلق گرفت و حجت الاسلام والمسلمين سلامي نیز روايتگري احلي من العسل را اجرا كرد.

همچنین با توجه به حضور خواهر شهید حسین فهمیده و همسر شهید اسدزاده در همایش، به این دو نفر نیز هدیه ای ارزشمند اهدا گردید. از نکات قابل توجه دیگر، حضور کاروان جابر که زائرین آن را روشندلان تشکیل می دادند به مدیریت جعفر غلام بود که از آنها نیز استقبال به عمل آمد و هدایایی به آنها و تمامی دانشجویان حاضر تقدیم گردید .

ارسال نظر