گفتگوی دانشجویی/ سفر عتبات تنها پس از گذشت ۳۰ روز از جشن ازدواج

۱۳۹۶/۰۶/۲۲ ۰۸:۴۸:۱۶

 علی خالقی و طبیه خوراشاهی زاده؛ دانشجوی رشته حسابداری از شهر زاهدان استان سیستان و بلوچستان، زوج جوان دانشگاهی بودند که پس از حدود ۳۰ روز از برگزاری جشن ازدواج، به عنوان اولین سفر زندگی مشترک خود راهی سفر عتبات عالیات شده بودند.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی، علی خالقی و طبیه خوراشاهی زاده؛ دانشجوی رشته حسابداری از شهر زاهدان استان سیستان و بلوچستان، زوج جوان دانشگاهی بودند که پس از حدود 30 روز از برگزاری جشن ازدواج، به عنوان اولین سفر مشترک زندگی خود راهی سفر عتبات عالیات شده بودند، پای صحبت این زوج جوان نشستیم و از حال و هوایشان پرسیدیم، این گفتگو را در پی بخوانید:

· چطور شد که تصمیم گرفتید،اولین سفر زندگی مشترک خود را به عتبات عالیات سفر کنید؟

آقا : قبل از برگزاری و تعیین مراسم، برای عتبات ثبت نام کرده بودیم، زمانی که تعیین شد چه روزی جشن عروسی برگزار می شود، برای عتبات هم انتخاب شدیم و اینگونه توفیق شد اولین سفر زندگی مشترک خود را در کربلای معلی باشیم.

· کدامیک برای عتبات دانشگاهیان ثبت نام کردید؟

خانم: خودم اصلا از عتبات دانشگاهیان باخبر نبودم، در گروه تلگرامی دانشگاهم، دوستان اطلاع رسانی کردند و تبلیغ ثبت نام عتبات را بارگذاری کردند و حتی در آن زمان، من بسیار درگیر بودم و یکی از دوستانم ما را ثبت نام کرد و بعد از اعلام نتایج هم تصویری از سامانه لبیک برایم ارسال کرد که درج شده بود، تبریک می گوییم، به عنوان زائر اصلی انتخاب شده اید و این خبر قبل از مراسم جشن عروسی به ما رسید.

· زمانی که با خبر شدید، در این تاریخ خاص عازم عتبات هستید چه حالی داشتید؟

خانم: خیلی این اتفاق برای ما غیرمنتظره بود، آرزو داشتیم که اولین سفر مشترکمان عازم عتبات شویم اما شرایط لازم را نداشتیم و معتقدم امام حسین(ع) ما را طلبیدند و شرایط لازم را برای ما فراهم کردند.

· اولین سفر مشترک در کربلای معلی بودن، چه حال و هوایی دارد؟

آقا: بسیار خوشحالم، به جهت موقعیت کاری خودم که شغل آزاد دارم، هیچگاه باور نمی کردم که بتوانیم راهی عتبات شویم و این توفیق سفر را به میمنت ازدواجمان می دانم و از حضرت هم خواستم همیشه در کنار ما باشد و بزرگی شان را همیشه در زندگی احساس کنیم.

· دعا زیر قبه امام حسین(ع) مستجاب است، از حضرت چه خواسته ای داشتید؟

آقا: عاقبت به خیری خودمان را خواستم و اینکه بتوانیم همیشه در راه راست قدم برداریم.

خانم: فرزندی سالم و صالح از حضرت خواستم.

· همراه کاروان شما دختران مجرد نیز عازم عتبات شده اند، این سفر بر روی حالات و روحیات دختران چه تاثیری می تواند داشته باشد؟

خانم : سفر کربلا بر روی حالات و روحیات دختران بسیار تاثیرگذار است، بویژه همایش احلی من العسل می تواند بر روی حجاب دختران تاثیرگذار باشد، زیرا دختران دهه سنی ما در فضای مجازی آماج حملات دشمن هستند اما سفر کربلا می تواند راه صحیح را به آنان نشان دهد و تمامی آن توطئه ها را خنثی کند.

· در بازگشت از این سفر در آن گروه تلگرامی که دوستان دانشگاهی تان بودند، چه برای هم کلاسی های خود خواهید نوشت؟

خانم: حتما در برگشت از سفر به همکلاسی ها و هم دانشگاهی های خودم توصیه خواهم کرد به عتبات دانشگاهیان بروند، زیرا سفری که با هم سن های خود می رویم، بسیار می تواند تاثیرگذار باشد.

· چه درسی از حضور در کربلای معلی گرفتید؟

آقا: در این سفر حالات روحانی و معنوی بسیار خوبی داشتیم، نمازهایم سروقت شده بود و به خودم قول دادم به عنوان توشه ای از این سفر، حتما نمازهایم را از این پس سروقت بخوانم، پدر و مادرم پیش از این به کربلا آمده بودند و همواره اصرار داشتند که ما هم عازم شویم، بنابراین من هم به دیگران حتما توصیه می کنم به سفر عتبات بیایند و از این فضا استفاده کنند.

· از جشن عروسی تان بگویید، جشن تجملاتی داشتید یا ساده؟

آقا: حتی المقدور تلاش کردیم با هزینه بسیار کمی جشن عروسی را برگزار کنیم و با استفاده از وام ازدواج این مراسم و زندگی مشترک را آغاز کردیم، همیشه دغدغه هزینه بالای ازدواج داشتم اما با همراهی همسرم، با ازدواجی ساده، زندگی را شروع کردیم و به همه جوانان توصیه می کنم، در امر ازدواج آسان بگیرند.

· چگونه این حال خوش را در بازگشت برای خود حفظ می کنید؟

آقا: بنا دارم در بازگشت از سفر با انس با زیارت عاشورا و انجام عبادت در سروقت این آرامش و حال خوب معنوی را برای خودم حفظ کنم.

ارسال نظر

نظرات کاربران :

  سعید شرافت :

شکر خدا ما هم 18 روز بعد عروسیمون سعادت نصیب شده اولین سفر مشترکمون بریم زیارت درسته بهم مرخصی نمیدادن ولی همه چیز لحظه آخری حل شد 28 شهریور اعزامیم خدارو هزاران مرتبه شکر