پرده جديد خانه خدا شنبه آینده تعویض مي شود

۱۳۹۰/۰۸/۰۹ ۱۷:۵۶:۴۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد عمره و  عتبات دانشگاهیان به نقل از امور حج و زیارت صدا و سیما، هر سال در روز نهم ذی الحجه پرده خانه کعبه بر اساس سنتی که قدمت آن به صدها سال پیش بر میگردد عوض می شود و پرده جدیدی جای آن را می گیرد.

 

پیش از آن که عربستان سعودی در اوایل قرن گذشته اقدام به احداث کارگاه ویژه ای برای بافت این پرده کند، کشورهای مختلف برای به دست آوردن افتخار تهیه پرده خانه کعبه که تولید آن ده ماه به طول می انجامید با هم رقابت می کردند.

 

وائل الدحدوح خبرنگار این شبکه در گزارشی از کارگاه تولید پرده خانه کعبه می گوید: این افراد با آرامش کامل و مهارت تمام سرگرم بافت پرده خانه کعبه هستند.

 

دهها تن از هنرمندان همه روزهای سال را در کمک به بافت پرده جدید خانه کعبه می گذرانند.

 

در بافت پرده خانه کعبه از یکصد و بیست کیلوگرم نخ طلایی و دهها کیلوگرم نقره خالص استفاده می شود تا زیباترین پرده برای نصب بر روی مقدس ترین و قدیمی ترین خانه ای که برای مردم بنا شده است آماده شود.

 

احمد باعنتر مسئول روابط عمومی اداره تولید کننده پرده خانه کعبه می گوید: بافت این پرده بین هشت تا ده ماه طول می کشد و هزینه آن حدود بیست میلیون ریال سعودی است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در ادامه گزارش آمده است: برای بافت این پرده بهترین انواع نخ های ابریشمی از ایتالیا و آلمان وارد می شود و پس از پاکسازی به رنگ سبز و مشکی در می آیند.

 

علاوه بر نخ های ابریشمی از نخ های طلایی و نقره ای نیز در بافت این پرده استفاده می شود.

ارسال نظر