دیدار دبیران کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه های سراسر کشور با مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی

۱۴۰۲/۰۹/۱۸ ۰۹:۲۹:۵۴

به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو جمعی از فعالان کانون های فرهنگی هنری دانشگاه های سراسر کشور که به کربلا مشرف شده اند با مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در نشست جمعی از فعالان کانون های فرهنگی هنری دانشگاه های سراسر کشور با مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق حجت الاسلام و المسلمین حسین بهجتی ضمن تبریک 16 آذر روز دانشجو جلسه را با طرح این سوال از دانشجویان آغاز کرد که بهترین بهره برداری از این سفر که دستمایه دنیوی و اخروی انسان باشد، چیست؟

در ادامه این نشست صمیمی که جمعی از دبیران شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه های دولتی شرکت داشتند، هر یک از دانشجویان به بیان اندوخته های معنوی و حس و حال خود از این سفر پرداختند اندوخته هایی مانند تغییر دیدگاه آنها نسبت به عتبات عالیات و اینکه زندگی آنها بعد از این سفر معنوی با تجربه های جدیدی همراه است.

حجت الاسلام و المسلمین بهجتی نیز با تشکر از صحبت های سراسر احساس و توام با معنویت دانشجویان ، این سفر را یک سفر استثنایی توصبف کرد که سفارشات زیادی در مورد آن از سوی معصومین(ع) شده است.

وی گفت: امام صادق(ع) می فرمایند: خداوند وقتی خیر کسی را می خواهد دو کار انجام می دهد. ابتدا محبت امام حسین(ع) را در دل او قرار می دهد و سپس زیارت آن امام همام را نصیبش می کند. اما اگر بر اثر اعمال انسان، خداوند خیر بنده اش را نخواهد، بغض امام حسین(ع) را در دل او قرار می دهد.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه در عراق خاطرنشان کرد: در کربلا فرصت های زیادی بوجود آمد که در حال حاضر و عصر ما هم این فرصت ها وجود دارد و باید ببینیم ما الان در کدام جبهه هستیم. شما جوانان باید هوشیار و ثابت قدم باشید. در کربلا افرادی فرصت یاب بودند مانند جناب حر که در جبهه باطل موقعیت خاصی داشت ولی در یک لحظه تفکر و اندیشه کرد و از فرصتی که برای یک تغییر در زندگی اش ایجاد شده بود استفاده و این نسیم رحمت را درک نمود.

وی افزود: البته عده ای هم در ماجرای کربلا از این فرصت استفاده نکردند و دچار فرصت سوزی شدند مانند هرثمه و حر جعفی و همچنین فرصت طلبانی مانند عمربن سعد که آخرت خود را به دنیا فروختند. از این درسها باید در زندگی و حوادث امروز جامعه بهره برد و دنباله رو نسیم رحمت بود.
بر پایه این گزارش، در پایان این نشست صمیمی هدایایی به دانشجویان اهداء شد.

ارسال نظر