روحانی کاروان عتبات دانشگاهیان:
زیارت امام حسین(ع)، سفارش امام زمان(عج) به شیعیان

۱۴۰۱/۱۲/۲۳ ۱۳:۵۲:۵۳

حجت الاسلام والمسلمین مرشد سلوک: حضرت مهدی(عج) فرمودند:« عنایت خاصی به زائران قبر جدم حسین دارم».

به گزارش خبرنگار اعزامی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از کربلای معلی، حجت الاسلام والمسلمین مرشد سلوک، روحانی کاروان دانشگاهیان راجع به امام زمان(عج) و راه های ارتباط و انس با حضرت را بیان نمود که در ادامه شمارا به خواندن این گفتگو دعوت می نمائیم.

لطف بفرمائید خودتان را معرفی کنید

بنده مصطفی مرشد سلوک کریمی هستم، معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس تهران و خداوند را شاکرم که توفیق تشرف به حرم مطهر سیدالشهدا (علیه السلام) را در شب نیمه شعبان به ما عنایت کرده و امیدوارم بتوانیم قدردان این نعمت باشیم.

تفاوت کاروان های دانشگاهی با سایر کاروانیان در چیست؟

کاروان های دانشگاهی به جهت حضور و همراهی قشر جوان و تحصیلکرده از پویایی و نشاط خاصی برخوردارند و علاوه بر این ، برنامه‌ریزی خوب ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برای برنامه های صافی صفا، بیت امام (ره)، خیمه گاه حسینی و همایش زیر پرچم امام حسین (ع)، نشاط سفر را دوچندان کرده و بر غنای مباحث معرفتی سفر افزوده است.یکی از مهمترین ویژگی های سفر اخیر، مصادف شدن این اعزام با ایام ولادت حضرت مهدی (عج) بود که از جمله زمان های زیارت مخصوصه امام حسین (ع) است .

باتوجه به این ایام، مقداری از فضائل آقا امام زمان عج الله بفرمائید.

در مورد حقیقت و مقام امام زمان(ارواحنا له الفدا) همین بس که ایشان امام حیّ و ولی زمان ما هستند و هر آنچه که ائمه(ع) در این اماکن بخواهند به زوار عنایت کنند با دست با کفایت واسطه فیض، یعنی امام زمان(عج) به مردم عنایت می شود.حقیقتی که از ما جدا نیست و به تعبیر دعای ندبه« بنفسی انت من نازح مانزح عنا» ، جانم به فدای آن آقایی که از ماست و از وجود ما جدا نیست.

بفرمائید که دانشجویان چگونه می توانند با امام زمان (عج) ارتباط بهتری برقرار کنند؟

دانشجویان، با معرفتی که به امام زمان (ع) دارند می دانند حضرت از پدر ظاهری، بارها و بارها مهربان تر است و همه خلاء ها و نابسامانی ها و کاستی های ما را جبران می‌کنند و با داشتن چنین پدر رئوفی، انسان هرگز احساس تنهایی و دلتنگی نمی کند.

شیرینی ارتباط با امام زمان(ع) در این است که انسان هر لحظه و هرجا اراده کند رابطه قلبی اش با حضرت برقرار می شود و هیچ گونه پرده ای در انس قلبی انسان با او وجود ندارد، مثل خورشید که دائماً در حال تابش است و اگر کسی نور و گرمایش را احساس نکند فقط لازم است پنجره دل را به سوی او بگشاید و پرده و حجاب ها را از سوی خودش کنار بزند. به قول یکی از علما فقط کافی است روزی چند دقیقه با حضرت انس بگیرد و ایشان را از خودش دور و جدا نداند،البته هر دلی شایستگی و لیاقت انس و ارتباط با حضرت را پیدا نمی کند و باید مقدمات این ارتباط که ترک گناه است را فراهم نماید.بر اساس روایات و سخن بزرگان دین، چند عمل است که باعث می شود انسان به قلب امام زمان(ع) راه و با ایشان انس برقرار کند.اول ترک گناه به عشق حضرت،دوم خدمت به شیعیان و دوستان حضرت و رفع گرفتاری از ایشان،سوم زیارت سیدالشهدا (ع) از راه دور و نزدیک که خود حضرت فرمودند:« عنایت خاصی به زائران قبر جدم حسین دارم» و این توفیق گنجی است که برای این جمع حاصل شد و امید است بتوانیم شکرگزار این نعمت باشیم و این نور را برای خود حفظ کنیم.

گاهی در محیط دانشگاه، دانشجویان به من مراجعه و مشاوره می‌خواهند، استخاره می‌خواهند، احساس نیاز به راهنمایی دارند و یا گاهی از مبهم بودن راه و پر شبهه بودن مسیر گله دارند.به آنها می گویم، جواب همه این سوالات و مباحث در شاه کلیدی است که امام زمان(ع) در توقیعی به شیخ مفید(ره) فرموده‌اند.این فرمول همه جا جواب می دهد و از آن تعبیر به ایمان حبی شده است که در زمان غیبت بسیار کارآمد است.حضرت می فرمایند هر کدام از شما هر کاری که می خواهد انجام دهد بررسی کند و ببیند که آیا منِ امام زمان از این کار راضی هستم یا نه ؟اگر به قلب خودش مراجعه کرد و متوجه شد حضرت از این کار راضی نیست یا آن را نمی‌پسندد، آن را به عشق حضرت ، ترک کند. نهایتاً این که "اصحاب القائم شباب"، یاران مهدی(ع) جوانان هستند.