حضور چشمگیر کاروان های دانشگاهی در مراسم پرفیض احیای نیمه شعبان در خیمه گاه حسینی

۱۴۰۱/۱۲/۱۸ ۱۴:۰۷:۰۶

 کاروان های دانشگاهی که در قالب کاروان های زمینی و هوایی از سوی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به کربلای معلی اعزام شده اند در مراسم پرفیض احیای نیمه شعبان در خیمه گاه حسینی شرکت نمودند.


به گزارش خبرنگار اعزامی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از کربلای معلی، کاروان های دانشگاهی با حضور خود در مراسم پر فیض احیا و مناجات خوانی شب نیمه شعبان، زینت بخش این مراسم پرفیض در خیمه گاه حسینی بودند.

یکی از بهترین ایام از نظرفضیلت جهت زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)،شب نیمه شعبان است. دانشگاهیان که در قالب کاروان های زمینی و هوایی به عتبات عالیات اعزام شده اند،توانستند در این شب معنوی در کربلای معلی حضور داشته باشند و از مراسم بعثه مقام معظم رهبری و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در این شب خاص استفاده کنند .

یکی از اعمالی که شب نیمه شعبان بسیار بر آن سفارش شده است، احیاء و شب زنده داری است، و طبق روایات، بعد از شب های قدر، هیچ شبی به اندازه شب نیمه شعبان فضیلت ندارد.از امام جعفر صادق(ع)روایت است که از حضرت امام محمّد باقر(ع) سؤال شد از فضل شب نیمه شعبان ، و حضرت فرمود: آن شب افضل شبها بعد از لیلة القدر است.

خداوند در آن شب به بندگان، فضل خود را عطا می فرماید و می آمرزد ایشان را به مَنّ و کَرَم خویش پس سعی و کوشش کنید در تقرّب جستن به سوی خدای تعالی در آن شب.پس بدرستی که آن شبی است که خدا قسم یاد فرموده به ذات مقدّس خود که دست خالی برنگرداند سائلی را از درگاه خود و آن شبی است که قرار داده حَقّ تعالی آن را از برای ما همانگونه که شب قدر را برای پیغمبر ما صَلَّی اللَّهِ عَلِیهِ وَاله ،پس کوشش کنید در دُعا و ثنا بر خدای تعالی.

لازم به ذکر است این مراسم که باحضورحداکثری کاروان های دانشگاهی برگزار شد حال و هوای خاص و لذت بخشی داشت. در این مراسم پر فیض حجت الاسلام والمسلمین میرباقری سخنرانی و حاج مرتضی طاهری به مناجات خوانی و مدیحه سرایی پرداختند.