پیام تسلیت رئیس ستاد به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)

۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۱۳:۲۱:۰۸

پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله و سلم فرمودند: براى شهادت حسین علیه‌السلام، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمى شود.

بسمه تعالی

انَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرَدُ اَبدا

پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله و سلم فرمودند: براى شهادت حسین علیه‌السلام، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمى شود.(جامع احادیث الشیعه ، ج 12، ص 556)

محرم، ماه عزای آل الله فرا رسید. محرّم ماه آگاهی، ماه شکوفایی، ماه عزاداری و ماه عشق است. محرّم ماه آزادی و رهایی، ماه رشد و بالندگی، ماه جوشیدن و اندیشیدن، و ماه فانی شدن و بـه ابدیت پیوستن است.محرّم مدرسه عشقی است که باید در آن درس آموخت. دل ها از غفلت پر می‌شوند اما محرم می‌آید و باز دل ها پاک می شوند و مردم شهر همه غرق عشق مولا می شوند.

نهضت امام حسین علیه‌السلام در کربلا برای این بود تا روح مسئولیت پذیری و حق خواهی را در جامعه زنده کند و بنیاد ظلم و استبداد را از جامعه بر کند و زنگارهای نیرنگ و فریب را از چهره دین اسلام بزداید و حقیقتِ پنهان شده در پشت پرده هـای ضخیم تحریف را برای مردم آشکار سازد و جان خفته جاهلان، گمراهان و فریب خوردگان را بیدار کند.

عاشورا برای ما تنها یک حادثه نیست؛ بلکه نوعی فرهنگ و تاریخ آغازی دیگر است. حادثه عاشورا هرچند در زمانی بسیار کوتاه تحقق یافت و بیش از نیم روز دوام نیافت، امّا عمق حادثه چنان روایت تلخی را بـه تصویر می‌کشد که توجّه همه عالم را بـه خود معطوف می‌سازد و چنان شور و حرکتی می‌آفریند که همه ی قیام‌هـای حق‌طلبانه و آزادی‌خواهانه از سرچشمه‌اش آب می‌خورد و بر محور آن می چرخد. این وظیفه ماست که فرهنگ عاشورا و پیام کربلا را خوب بشناسیم و سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

هلال ماه محرم است، دلم شكسته‌ی غم است

ندا رسد ز آسمان محرم است، محرم است

فرا رسیدن ماه محرم، ماه حزن و اندوه آل الله و ماه عزای امام حسین«ع» و یاران باوفایش بر همه شیفتگان و دلدادگان مکتب حسینی تسلیت باد.