حال و هوای کربلای معلّی در آستانه ورود به ماه رجب/تصاویر

۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۱:۰۲:۱۷

پنجشنبه ۱۶ اسفندماه مصادف با آخرین شب از ماه جمادی الثانی بود، دیگر حال و هوا و رنگ و بوی ماه رجب المرجّب؛ ماه جاری شدن خیرات و برکات خداوند بر بندگان در این سرزمین به مشام می‌رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلّی، «شب‌های جمعه می‌گیرم هواتُ» این جمله‌ای است که بارها و بارها شنیده‌ایم و واقعاً هم اینگونه است و دل‌ها در شب‌های جمعه ناخودآگاه سمت و سوی کربلا به خود می‌گیرد. بودن در کربلا آن هم در شب جمعه آرزوی هر عاشق و دلداده حسینی است، حتی بسیاری از کاروان‌ها و زائرانی که به زیارت اعتاب مقدسه می‌روند، سعی می‌کنند طوری برنامه‌ریزی کنند که شب جمعه در حرم امام حسین (ع) باشند، چرا که شب جمعه شب مغفرت و رحمت و شب زیارتی مخصوص حضرت سیدالشهداء (ع) و همچنین شبی است که طبق روایات، مادر مهربان عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و خیل انبیاء و ملائک وارد این سرزمین می‌شوند.

پنجشنبه 16 اسفندماه مصادف با آخرین شب از ماه جمادی الثانی بود، دیگر حال و هوا و رنگ و بوی ماه رجب المرجّب؛ ماه جاری شدن خیرات و برکات خداوند بر بندگان در این سرزمین به مشام می‌رسید. به همین بهانه دوربینم را به دست گرفتم و آمدم تا در خیل زوّار حاضر در بین الحرمین آن هم در این شب عزیز بهره‌ای داشته باشم. در ادامه می‌توانید تصاویری از حال و هوای کربلای معلّی در آخرین شب جمعه ماه جمادی الثانی و در آستانه ورود به ماه رجب را تماشا کنید.