الوداع ای امام مهربانی‌ها/دانشگاهیان با کربلای معلی وداع کردند+تصاویر

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ ۱۲:۱۳:۳۲

۳روز حضور کاروان های دانشگاهیان در کربلای معلی مانند چشم بر هم زدنی به پایان رسید و حالا باید با سید و سالار شهیدان وداع کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی،۳روز حضور کاروان های دانشگاهیان در کربلای معلی مانند چشم بر هم زدنی به پایان رسید و حالا باید با سید و سالار شهیدان وداع کنند.ساعات حضور در خیابان‌های کربلا، بین الحرمین، حرم امام حسین(ع)، ضریح شش گوشه، نمازهای جماعت، مراسم‌های عزاداری، حرم قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس(ع).... لحظه به لحظه ای که این چند روز به سرعت از مقابل چشمانشان عبور می‌کند.

از وقتی که به ساعات آخر حضورشان در کربلا نزدیک می‌شوند، دلشوره ای عجیب در دلهایشان آشکار می‌شود که آنرا می‌توان در چهره های گریان و غمگینشان مشاهده کرد اما بالاخره ساعت وداع فرا می‌رسد، همگی در ساعت۱۰شب در هتل محل استقرارشان در کربلای معلی جمع می‌شوند تا با ارباب وداع کنند.مراسم با قرائت قرآن آغاز می‌شود و پس از آن میثاق نامه خوانده می‌شود.

زائران در بند بند این میثاق نامه با سیدالشهدا(ع) قرار و وعده می‌بندند تا بتوانند سیره اهل بیت(ع) و راه انقلاب اسلامی را در زندگی خود پر رنگ تر کنند و زندگی متفاوتی را شروع کنند.پس از قرائت میثاق نامه و روضه خانی و قرائت دعای وداع، دانشجویان عکسی را به یادگاری می‌گیرند تا فردا عازم زیارت۴امام همام در سامرا و کاظمین شوند.

مراسم وداع کاروان دانشگاهیان استان قزوین شب گذشته در کربلای معلی برگزار شد.در ادامه تصاویری از این مراسم را می بینید: