کشیش مجارستانی:
حضرت علی(ع) اولین کسی بود که به صلح میان ملتها فرا خواند

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ ۱۱:۵۹:۵۶

رئیس دانشگاه کاتولیکی "پیتر پازمانی" مجارستان طی زیارت حرم مطهر علوی با استناد به کتاب نهج البلاغه حضرت علی(ع) را نخستین شخصیت تاریخی دوستدار صلح قلمداد کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از آستان مقدس علوی،پروفسور کشیش "سرومی سبولچ" رئیس دانشگاه کاتولیکی "پیتر پازمانی" از کشور مجارستان به همراه جمعی از اساتید دانشگاه شهر کوت عراق به زیارت بارگاه مطهر علوی مشرف شدند و با مسئولین آستان دیدار و گفتگو کردند.

این کشیش و استاد دانشگاه مجارستانی طی مصاحبه ای با واحد اطلاع رسانی آستان اظهار داشت: برای بار دوم است که به زیارت حرم حضرت علی(ع) می آیم. وی نخستین انسانی بود که به برقراری صلح و آرامش میان ملتهای دنیا فرا خواند. از آنچه که در کتاب نهج البلاغه می خوانیم چنین بر می آید که حضرت علی (ع) یک نماد و سمبل مذهبی برای تمامی ادیان و رسالتهای انسانی جهان است و باید این شخصیت بزرگ همواره مورد تجلیل قرار گیرد.

پروفسور سبولچ افزود: پس از زیارت اولی که به حرم حضرت علی(ع) داشتم در مجله کلیسای کاتولیک مجارستان مقاله ای تحت عنوان (اسلام و حقیقت) منتشر کردم و در آن درباره مسلمانان دنیا و به ویژه مسلمانان عراق مباحثی را ذکر کردم و نشان دادم که حقیقت دین اسلام و رسالت انسانی آن با تصویر منفی و نادرستی که در ذهن برخی ملتهاست کاملا تفاوت دارد.

وی در ادامه درباره دانشگاه "پیتر پازمانی" گفت: رشته های این دانشگاه کاتولیک در زمینه الهیات مسیحی می باشد و از تمامی ادیان دنیا و حتی از دین اسلام در این دانشگاه دانشجو داریم.