نشست هم اندیشی مدیران عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد

۱۳۹۶/۰۳/۲۲ ۱۴:۳۹:۱۹

نشست هم اندیشی مدیران عمره و عتبات دانشگاهیان شب گذشته ۲۱ خردادماه با حضور رضا همدانی؛ مشاور عالی ستاد،محمد زارع و قنبر طاهریان؛معاونین ستاد و جمعی از مدیران منتخب کاروان های دانشگاهی و مدیران ثابت هتل ها در دفتر مرکزی ستاد در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، نشست هم اندیشی مدیران عمره و عتبات دانشگاهیان شب گذشته 21 خردادماه با حضور رضا همدانی؛ مشاور عالی ستاد،محمد زارع و قنبر طاهریان؛معاونین ستاد و جمعی از مدیران منتخب کاروان های دانشگاهی و مدیران ثابت هتل ها در دفتر مرکزی ستاد در تهران برگزار شد.

این نشست با هدف بررسی دوره شانزدهم و برنامه ریزی هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان ،ارائه پیشنهادات-انتقادات و راهکارهایی برای دوره جدید برگزار شد ومدیران کاروان های دانشگاهی به منظور ارائه خدمات بهتر و مناسب تر به کاروان ها در دوره هفدهم اعزام به عتبات عالیات و همچنین عمره دانشگاهیان بحث و تبادل نظر کردند.

این جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد . در ادامه،رضا همدانی؛ مشاور عالی و نماینده ستاد در کشور عراق ، ضمن خیر مقدم و تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع)، از تلاش ها و همکاری های مدیران کاروان ها در اجرای مناسب شانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات تقدیر و تشکر کرد و نظرات مدیران را در جایگاه مسئولین کاروان ها حائز اهمیت برشمرد.

همدانی افزود:مدیران و روحانیون با تلاش خود باعث شدند تا عمره و عتبات دانشگاهیان روز به روز ترقی کند و این حاصل تلاش ، خوش فکری و حرکت های رو به جلوی مدیران و روحانیون کاروان هاست و امروز ما در این جلسه، پیشنهادات، انتقادات و طرح های مسئولین کاروان ها را برای ارتقای این حرکت فرهنگی خواهیم شنید.

در ادامه مدیران کاروان ها به ارائه نقطه نظرات خود در زمینه اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات پرداختند که بخشی از آن در این خبربه این شرح آمده است:

حمید خزایی:یکسان نبودن سن زائرین یکی از مشکلات سفر بود.بهتر است بازگشت کاروان ها از شهر نجف باشد و بیش از 40 نفر در کاروان ها زائر نداشته باشیم.

سید ضیاءالدین قدسی پور:ضرورت آموزش مدیران و روحانیون برای نزدیک کردن سطح عملکرد ایشان به یکدیگر و داشتن جلسات هماهنگی و پاورپوینت مشترک توصیه می گردد.برند سازی عتبات دانشگاهیان با لباس متحدالشکل برای زائرین و عوامل کاروان،راه اندازی سفرهای ارزان قیمت،زیارت مشهد مقدس و قم برای برنامه های بعد از سفر .

مهدی امیری یکی دیگر از مدیران کاروان گفت بهتر است زائرین همشهری باشند،شروع سفر از یک محل مشخص باشد و تاکید و برنامه ریزی بیشتری بر تلاوت قرآن کریم حین سفر صورت گیرد.

جعفر هردانی در ادامه گفت: جلسه توجیهی زائرین به صورت متمرکز برگزار شود و واکسن های بهداشتی نیز به صورت متمرکز به زائرین تزریق گردد.

مجتبی شیخی: توجه به خلأهای فرهنگی،ارتباط با مجموعه های علمی،سفر زیارتی مشهد بعد از سفر

غلامحسین پلاسچی گفت: طول سفر کوتاه و فشرده است.برنامه ها عالی بود اما زمان سفر فشرده و برنامه ها زیاد است، طول سفر را بیشتر کنید. برای پذیرایی و اسکان در بدو ورود برنامه ریزی های بهتری انجام شود .

اصغرشمس نظری: در خصوص هدایایی که به دانشجویان داده می شود نظراتی ارائه داد.

داود رضایی: در خصوص جزوات و محصولات فرهنگی مطالبی بیان کرد و گفت برای مسابقات برنامه ریزی بیشتری انجام شود.

حبیب الله کشتکار ملکی: سفرهای ارزان قیمت داشته باشیم. قاری قرآن به صورت مستمر حضور داشته باشد و در کاروان ها از قرائت آن ها بهره مند شویم، زیارت در اصل برنامه سفر قرار بگیرد در حال حاضر برنامه ها بسیار فشرده است که زمان زیارت را محدود می کند.

حسین اختری: همایش های سراسری برگزار شود و به مدیران و روحانیون کاروان ها در خصوص مسابقات اطلاع رسانی شود.

میرهاشمی از کاروان دختران مجرد تجلیل کرد.

مهدی آشتیانی: تدوین دستورالعمل ویژه کاروان های دختران،بسته های فرهنگی با تولید رمان و کلیپ های کوتاه تاثیر گزارتر خواهد بود.برنامه های بعد از سفر را هم می شود به گونه ای دیگر برگزار نمائیم.

همچنین همه مدیران شرکت کننده در مراسم آقایان ابوالقاسم صاحبی،کاظم سوهانی،رستم حسینی،شکرالله حافظی،محمد حسین وزیری،مصطفی محمدی،مصطفی نیکبخت و سیدعلی میرهاشمی به ارائه نقطه نظرات خود در زمینه عتبات دانشگاهیان پرداختند.

گفتنی است،این نشست با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و ضیافت افطاری پایان پذیرفت.