گزارش اعزام چهارمین کاروان عتبات دانشگاهیان استان البرز/ کاروان طاها

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۲۱:۱۰:۳۳

چهارمین کاروان عتبات دانشگاهیان استان البرز با نام "طاها"که به صورت زمینی ۲۶ مرداد ماه به عتبات عالیات اعزام شده بود،روز شنبه به میهن اسلامی بازگشتند.
احمدحق پرست؛ کارشناس شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان البرز گفت:چهارمین کاروان ستاد عتبات دانشگاهیان استان البرز که روز جمعه 25 مرداد به صورت زمینی از ترمینال شهید کلانتری استان به کربلای معلی عزیمت نموده بودند،روزشنبه 2 شهریور ماه وارد میهن اسلامی و استان البرز شدند.

وی افزود:این کاروان شامل اساتید،دانشجویان متاهل و دانشجویان پسر مجرد دانشگاههای:خوارزمی،علوم پزشکی آزاداسلامی،علمی کاربردی،فرهنگیان و پیام نور استان البرز بود که به مدیریت یاسر شریعتمدار طالقانی و روحانی کاروان حجت الاسلام والمسلمین حسین خلجی به عتبات عالیات مشرف شد.

این کاروان پس از ورود به شهر مقدس نجف اشرف برای انجام زیارت اول مضجع شریف علوی(ع) درمعیت چندکاروان دانشجویی دیگر به حرم مطهر مشرف شدند.

در ادامه این کاروان در مدت حضور در شهر مقدس نجف در زیارت دوره،مساجد مقدس:کوفه،سهله،حنانه، و نیز آرامگاه یاران باوفای مولای متقیان میثم تمار و کمیل، مرقد علامه امینی قدس سره ،آیت الله حکیم در مسجد هندی و قبرستان وادی السلام را زیارت نموده و نیز بیت حضرت امام(ره) در زمان تبعید را بازدید نمودند.همچنین با حضور در آرامگاه اثیب یمانی(صافی صفا) در کارگاه نجف شناسی شرکت کردند.

این کاروان روز2شنبه وارد شهر کربلای معلی شدند و درمعیت سایر کاروانهای دانشجویی حاضر در کربلای معلی ،سلام اول را قرائت و به زیارت حرمین مطهر(ع) شتافتند.این کاروان در روز 3شنبه با شرکت در همایش موثر و دلنشین احلی من العسل و با روایتگری راوی این همایش که در نمازخانه هتل محل اقامت ،همراه با حضور و سخنرانی مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در عراق حضرت حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی،و نیز زائران چند کاروان دانشجویی ،برگزارشد،شرکت نمودند.همچنین آرامگاه حر را زیارت کردند.

این کاروان روز5شنبه ،با خروج از کربلای معلی،عازم زیارت حرمین مطهر و منور عسکریین(ع) ،در شهر مقدس سامراء شدند و با قرائت زیارت اذن دخول ،وارد حرمین مطهر (ع)شدند.این کاروان در ادامه به زیارت آرامگاه فرزند بزرگ امام هادی(ع)،سیدمحمد در شهر بلد مشرف و بعد از ظهر5شنبه وارد شهر مقدس کاظمین شدند.زائرین پس از استقرار در هتل به زیارت حرمین مطهر امامین جوادین(ع) رفتند و صبح روز جمعه، از شهر مقدس کاظمین عازم میهن اسلامی گردیدند.



ارسال نظر